
Zmatky kolem výběrových řízení pokračují
Aktuálně
Slib vedení radnice týkající se jasných a transparentních pravidel pro zadávání veřejných zakázek zatím zůstal nesplněn. Tak totiž reagovala radnice na zjištění kontrolního výboru, že u mnohých zakázek dochází k chybám, a to mnohdy ne nepodstatným. Přestože pravidla měla být do měsíce, uběhlo čtvrt roku a kde nic tu nic. Rada si tak dál občas na výběrová řízení hraje, jindy zase přehlédne jasnou chybu či úmysl.
Aktualizace studie dopravy v klidu
V souvislosti s úvahami hlavního města Prahy povolit zřízení zón placeného stání v dalších městských částech včetně Prahy 5, se rozhodl místostarosta Vejmelka oslovit společnost M.O.Z. Consult, s. r. o., aby zaktualizovala studii dopravy v klidu (tedy možnosti parkování) v Praze 5. Tato společnost připravovala projekt již pro minulé vedení radnice. Ten se však nerealizoval z důvodu neochoty tehdejšího vedení hlavního města. Nabídka na zpracování přišla 3. června a byla za 1 694 700 Kč. Přestože je logické, že tato společnost disponuje všemi potřebnými podklady a její cena bude nejnižší, rada se 14. 6. rozhodla materiál stáhnout z jednání s tím, že je třeba učinit výběrové řízení. Na začátku srpna tak pan místostarosta Vejmelka předložil do rady výsledky výběrového řízení, které – světe, div se – vyhrála právě společnost M.O.Z. za stejnou cenu. Vybírala ze tří uchazečů, a samozřejmě že byla nejlevnější. 16. srpna ještě rada revokovala své usnesení, neboť zapomněla rozhodnout o vyřazení jednoho z neúspěšných uchazečů, a tak smlouva mohla být podepsána na přelomu srpna a září. Takto vypadá ztráta tří měsíců času, které mohou chybět při jednáních s hlavním městem Prahou o zónách placeného stání.
Termíny součástí boje o zakázku
Kdybyste nevěděli, jak získat stavební zakázku v Praze 5, zkuste zkrátit na minimální dobu její realizaci. Dva příklady za všechny. Výměnu oken v MŠ v Lohniského ulici zvládla údajně vítězná firma za pět dní, i když zbývajících osm soutěžících firem udávalo mezi měsícem až dvěma. Ono proč ne, vždyť firma si dle smlouvy převzala staveniště 24. 6. a také zahájila práce, které měla ukončit 28. 6., předat dílo však měla nejpozději 22. 8. Stejně na tom byla ZŠ Nepomucká, kde došlo k výměně technologie kotelny a ke stavebním úpravám. Přestože všechny další firmy uváděly, že práce stihnou za necelé dva měsíce, vítězná společnost si zadala, že vše zvládne za osmnáct dní. Vždyť stejně jí na to radnice nechala celé prázdniny. V tomto případě však bohužel nevyhrála firma s nejnižší cenou, ale ta „rychlejší“.



Janáčkovo nábřeží 1211/11 (vchod z ulice Lesnická)
Praha 5 - Smíchov
e-mail : os.praha5@ods.cz

2009/25: