![]() |
Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě! |
Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021 Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky. |
Dobře připravený regionální veletrh funguje jako magnet
Publikováno: 13.12.2011 00:00
Autor: EuroExpo
tvrdí Ing. Daniel Vaverka, předseda představenstva společnosti Omnis, a.s.
Kolik výstavních akcí uspořádala veletržní správa Omnis v roce 2011?
V roce 2011 jsme uspořádali 27 akcí ve 23 termínech ve 21 městech. Tolik suchá statistika. Skrývá se za ní celoroční aktivita od ledna do listopadu, od Hodonína po Plzeň a od Znojma po Liberec. Naše veletržní správa je zaměřena především na regiony, je specialistou na výstavy s tematikou stavebnictví, vytápění, bydlení, v létě i zahrada a hobby, které tvoří 80 % výstavního kalendáře. Ten doplňují nízkonákladové odborné výstavy jako např. Svět reklamy nebo Elektrofest.
Společnost Omnis překvapuje téměř každoročně novou akcí. Kolik novinek se v kalendáři letos objevilo, kde se nové akce konaly a jaké měly výsledky?
Letos jsme uspořádali tři nové akce. Jednalo se o výstavu Stavíme, bydlíme ve Znojmě, Krkonošský veletrh v Trutnově a Chodský veletrh v Domažlicích v rámci Chodských slavností. Ve všech nových městech jsme byli mile překvapeni příznivým ohlasem návštěvníků a zájmem vystavovatelů – především našich stálých klientů. Řada z nich si již vyzkoušela, že umíme kvalitně připravit výstavu i v dosud neznámém městě a že účast na novém projektu pro ně nepředstavuje riziko. Tato důvěra nás těší a pro úspěch děláme maximum – plán a harmonogram každé, nejen nové, výstavy po stránce obchodní, organizační i reklamní připomíná plánování vojenských operací.
Které akce z portfolia společnosti Omnis jsou nejúspěšnější?
Úspěšná je pro nás každá akce, i menší, která přinese užitek pro vystavovatele a vzbudí živý zájem potřebného počtu návštěvníků – takový ten celkový dojem, kdy vše klapne a je všeobecně pozitivní nálada, je, jak se říká, k nezaplacení. Co do velikosti a ohlasu jsou určitě nejúspěšnější oba olomoucké veletrhy Stavotech, plzeňský trojlístek veletrhů, Opavský veletrh a následuje řada dalších akcí.
Jak argumentujete firmám, že by se měly výstavy zúčastnit?
Nevýhodou veletrhů je nutnost fyzické účasti, nutnost si veletrh „odpracovat“. A peníze mohou marketingoví manažeři utratit i jinak – pro zadání inzerce stačí pár kliknutí v počítači v teple kanceláře. Naproti tomu ty firmy, které hovoří na výstavě se zájemci osobně, získávají neocenitelnou výhodu – jejich nabídka zůstává otisknuta v mysli zájemce, získali si prvotní důvěru a jen těžko tento otisk někdo překryje, obzvláště ne neosobní reklamní kampaní v rádiu nebo tisku. Lidé jsou většinou pohodlní, málokdo absolvuje několik nabídkových jednání a opravdu hledá NEJ nabídku. Pokud má firma dobrý produkt za rozumnou cenu a schopného obchodníka, může na veletrhu i po něm snadno „kout železo, dokud je žhavé“. Dobře připravený regionální veletrh funguje jako magnet, který přitáhne z širokého okolí na jedno místo většinu zájemců – u nás konkrétně o stavbu, opravy domů, rekonstrukce, modernizaci vytápění apod. Je zajímavé, že cena za účast na naší regionální výstavě není dražší než obvyklá inzerce v novinách v místě konání. Někdy říkáme, že účast na výstavě je vlastně „živý inzerát“.
Jak tedy vidíte roli veletrhů v konkurenci jiných způsobů reklamy?
Víte, nemám moc rád prohlášení typu „Funkce veletrhů je nezastupitelná“ nebo „Účast na veletrhu se určitě vyplatí“. Jak kde a jak pro koho. Každá firma by si měla ujasnit roli veletrhu ve svém marketingu a vyzkoušet si, třeba i několika variantami účasti, co může účastí získat. Strašně důležitý je schopný a motivovaný obchodník, který jen pasivně nečeká, až jej někdo osloví (nebo si dokonce čte v koutku expozice noviny). A přestože hlavním cílem většiny vystavovatelů je ve finále prodej, je potřeba umět využít i množství informací, které komunikace s návštěvníky přináší – např. že by uvítali jinou variantu výrobku, že se jim zdá cena vysoká, že někdo nabízí obdobnou věc s lepšími vlastnostmi apod. Vystavovatel, který ví, co chce a co může očekávat, je nejlepší klient.
Co se týká role veletrhů v kontextu jiných, zejména způsobů reklamy – určitě jste si všimli, že nových způsobů reklamy přibývá, ale tradičních neubývá, protože se zvyšuje množství reklamy a obecně komunikace potřebné k tomu, aby se prodej vůbec uskutečnil. A veletrh představuje v tom množství jednu z mála možností osobní komunikace s klientem, jednu z mála příležitostí k fyzickému kontaktu s výrobkem – to je ta jeho hlavní výhoda.
Rozhovor zveřejněn v titulu Přehled veletrhů 2012
Přehled veletrhů 2012 - ke stažení

Další články:
- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!
- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži
- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži
- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE
- Česká účast v Lyonu s podporou MPO
- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu
- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly
- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014
- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014
- České firmy se představují na EUROSATORY 2014
- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž
- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku
- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů
- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

Copyright ©2009-2025: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU