![]() |
Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě! |
Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021 Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky. |
Nezaznamenali jsme propad u žádné z výstav
Publikováno: 20.8.2009 00:00
Autor: EuroExpo

Veletrhy a výstavy jsou díky přímému kontaktu vystavovatelů s odbornou a spotřebitelskou veřejností nenahraditelné, říká Ondřej Matouš, ředitel Výstaviště Lysá nad Labem.
Jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci za 1. pololetí v době ekonomické krize?
Výstaviště v Lysé nad Labem vsadilo již od samého založení především na venkovské obyvatelstvo a venkovská témata. Tato vize se podařila naplnit a v době krize se dokonce vyplácí. V polovině letošního roku nezaznamenala naše společnost propad u žádné z výstav a přibližně desetiprocentní nárůst v počtu návštěvníků, je pouze stvrzením popularity našeho veletržního areálu.
Veletrhy jsou marketingovým produktem posilujícím značku. Myslíte si, že se na tom změní něco podstatného?
Propady velkých veletržních společností naznačují, že ano. Nejsem ale přesvědčen, že trend snižování nákladů v marketingu setrvá. V době zvyšujícího se podílu prodeje výrobků přes internet byla velice podobná situace v našem oboru a nakonec se ukázalo, že veletrhy a výstavy jsou díky přímému kontaktu vystavovatelů s odbornou a spotřebitelskou veřejností nenahraditelné.
Myslíte si, že se změní charakter a obsah i velkých veletrhů (MSV či Mezinárodní stavební veletrh Brno či Aquatherm, FOR ARCH apod.)?
Nejsem si jistý zda se změní jejich charakter, ale předpokládám, že dojde ke snižování nákladů určených na propagaci. Výsledkem budou skromnější výstavní plochy a k úsporám dojde i v oblasti výstavních expozic. Vytvoří se tak ideální pozice pro menší hráče na výstavním trhu, kteří za přijatelné ceny nabídnou výstavy se stejným zaměřením (Pragoligna – Ligna Bohemia).
Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i „unavené“ lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?
Budoucnost ve spotřebitelských veletrzích nevidím. Jaký rozdíl by vznikl mezi námi a obchodním centrem? Výstavy – trhy spotřebitelského charakteru - jsou zajímavé pouze v době adventu.
Myslíte si, že krize veletrhy a výstavy „pročistí“, že některé, např. menší výstavy a veletrhy zaniknou?
Některé výstavy a veletrhy se vyvíjejí celá desetiletí, je možné, že dojde ke změnám nomenklatur a názvů, ale nejsem si úplně jistý, zda hlavním důsledkem bude krize. Některé veletržní společnosti mění témata a kalendář výstav rok co rok a krize s tím nemá nic společného.
Chystáte v souvislosti s krizí nějaké korektury podzimních veletrhů či v příštím roce?
Naopak, na příští rok máme připraveny dva nové projekty a dojde ke kosmetickým úpravám v termínech i nomenklaturách výstav. Podzimní sezónu máme již ve fázi příprav a o žádných úpravách neuvažujeme.
Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavu?
To záleží pouze na nás! Pokud nebudeme naslouchat potřebám vystavovatelů a návštěvníků, tak určitě ano.

Další články:
- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!
- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži
- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži
- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE
- Česká účast v Lyonu s podporou MPO
- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu
- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly
- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014
- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014
- České firmy se představují na EUROSATORY 2014
- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž
- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku
- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů
- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

Copyright ©2009-2025: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU