Nezaznamenali jsme propad u žádné z výstav

Publikováno: 20.8.2009 00:00

Autor: EuroExpo

Nezaznamenali jsme propad u žádné z výstav

Veletrhy a výstavy jsou díky přímému kontaktu vystavovatelů s odbornou a spotřebitelskou veřejností nenahraditelné, říká Ondřej Matouš, ředitel Výstaviště Lysá nad Labem.

Jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci za 1. pololetí v době ekonomické krize?

Výstaviště v Lysé nad Labem vsadilo již od samého založení především na venkovské obyvatelstvo a venkovská témata. Tato vize se podařila naplnit a v době krize se dokonce vyplácí. V polovině letošního roku nezaznamenala naše společnost propad u žádné z výstav a přibližně desetiprocentní nárůst v počtu návštěvníků, je pouze stvrzením popularity našeho veletržního areálu.

Veletrhy jsou marketingovým produktem posilujícím značku. Myslíte si, že se na tom změní něco podstatného?

Propady velkých veletržních společností naznačují, že ano. Nejsem ale přesvědčen, že trend snižování nákladů v marketingu setrvá. V době zvyšujícího se podílu prodeje výrobků přes internet byla velice podobná situace v našem oboru a nakonec se ukázalo, že veletrhy a výstavy jsou díky přímému kontaktu vystavovatelů s odbornou a spotřebitelskou veřejností nenahraditelné.

Myslíte si, že se změní charakter a obsah i velkých veletrhů (MSV či Mezinárodní stavební veletrh Brno či Aquatherm, FOR ARCH apod.)?

Nejsem si jistý zda se změní jejich charakter, ale předpokládám, že dojde ke snižování nákladů určených na propagaci. Výsledkem budou skromnější výstavní plochy a k úsporám dojde i v oblasti výstavních expozic. Vytvoří se tak ideální pozice pro menší hráče na výstavním trhu, kteří za přijatelné ceny nabídnou výstavy se stejným zaměřením (Pragoligna – Ligna Bohemia).

Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i „unavené“ lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?

Budoucnost ve spotřebitelských veletrzích nevidím. Jaký rozdíl by vznikl mezi námi a obchodním centrem? Výstavy – trhy spotřebitelského charakteru - jsou zajímavé pouze v době adventu.

Myslíte si, že krize veletrhy a výstavy „pročistí“, že některé, např. menší výstavy a veletrhy zaniknou?

Některé výstavy a veletrhy se vyvíjejí celá desetiletí, je možné, že dojde ke změnám nomenklatur a názvů, ale nejsem si úplně jistý, zda hlavním důsledkem bude krize. Některé veletržní společnosti mění témata a kalendář výstav rok co rok a krize s tím nemá nic společného.

Chystáte v souvislosti s krizí nějaké korektury podzimních veletrhů či v příštím roce?

Naopak, na příští rok máme připraveny dva nové projekty a dojde ke kosmetickým úpravám v termínech i nomenklaturách výstav. Podzimní sezónu máme již ve fázi příprav a o žádných úpravách neuvažujeme.

Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavu?

To záleží pouze na nás! Pokud nebudeme naslouchat potřebám vystavovatelů a návštěvníků, tak určitě ano.

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-100065-nezaznamenali-jsme-propad-u-zadne-z-vystav
Vytištěno: 18.5.2025 v 20:46