ODS Zbraslav

Místní sdružení

Na Zbraslav jen automobilem?

Ing. Petr Košan

Městská část Praha-Zbraslav je na ostatní části Prahy napojena v podstatě pouze silniční dopravou, která je vzhledem k přetížené silnici I/4 značně nespolehlivá. Ano, máme sice vlakovou stanici, ta je však za řekou, a tak pro většinu obyvatel Zbraslavi nevyužitelná. Je proto třeba nalézt řešení pro lepší efektivitu integrovaného systému přepravy osob a především pro umožnění reálné alternativy k individuální automobilové dopravě.

Dopravní prognóza ukazuje, že Strakonická ulice bude v roce 2020, při existenci většiny významných silničních staveb v Praze, převádět v úseku Pražský okruh–Barrandovský most více než 45 000 vozidel za 24 hod.
Bez preference a segregace autobusové MHD a hledání alternativ v kolejové dopravě se Zbraslav ocitne nejpozději v tomto horizontu v kritické dopravní situaci. Domněnka, že vše vyřeší Pražský okruh, je lichá.
Na konci března letošního roku jsme ukončili sběr podpisů pod Petici za posílení a optimalizaci obsluhy Zbraslavi veřejnou dopravou. Petice s téměř 800 podpisy občanů z celé Zbraslavi byla předána paní starostce a vše nasvědčovalo tomu, že ROPID, se kterým paní starostka zahájila jednání, se bude peticí skutečně zabývat. Výsledek se však zatím nedostavil.
Problém vnímám v tom, že veškeré autobusové linky obsluhující Zbraslav směřují na Smíchov, přestože celá řada obyvatel má své pravidelné aktivity na pravém břehu Vltavy. Vyjma linky č. 165, která však projíždí pouze přes náměstí, a tak každý občan z horní části Zbraslavi, který chce jet MHD do Modřan, musí na náměstí přestupovat.
Jako jedno z možných řešení proto navrhuji přesměrování jedné linky (č. 243) na pravý břeh Vltavy na zastávku Nádraží Modřany, kde je zajištěn přestup na vlak linky S8 a S80 a tramvaj linky 3 a 17. Při současném prodloužení linek 129 a 243 na konečnou zastávku Baně by tak vznikla u autobusových spojů provozní úspora cca. 35 % oproti stávajícímu stavu. Vzniklou rezervu by bylo možné použít na posílení frekvence spojů linek směřujících na Smíchov. Došlo by tím k výraznému zlepšení dostupnosti horní části Zbraslavi, která za poslední roky zaznamenala významný nárůst počtu obyvatel. Zároveň by vzniklo atraktivnější napojení Zbraslavi na vlakovou stanici Praha-Zbraslav bez přestupu a zlepšení dostupnosti cyklostezky na pravém břehu Vltavy. Současně by bylo vhodné prověřit možnosti zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro MHD na Strakonické jako třetího jízdního pruhu, což dle mého názoru a zkušeností ve většině délky trasy mezi Lahovicemi a Malou Chuchlí současné technické normy umožňují pouhou úpravou vodorovného dopravního značení.

Ing. Petr Košan
kandidát do zastupitelstva MČ Praha-Zbraslav
za Občanskou demokratickou stranu

DOPORUČTE: doporučte e-mailem doporučte na facebooku doporučte na twitteru
 
Úvodní stránka
ODS Praha 5
Další městské části
Naši kandidáti