ODS Velká Chuchle

Místní sdružení

Rozhovor se starostou Městské části Praha–Velká Chuchle Stanislavem Freslem

Stanislav Fresl

Pane starosto, začala bych s dovolením otázkou na tělo. Je něco, za co byste sám sebe pochválil? Něco, co vás těší, že jste dokázal?
Dokončili jsme kanalizaci a plynofikaci ve Velké Chuchli a podle mého je téměř heroickým výkonem, že se nám to samé povedlo i v Malé Chuchli, kde to bylo opravdu – a to říkám se vší vážností – opravdu složité.

Problémem, který v posledních letech pálí snad všechny městské části, je nedostatek míst v mateřských školkách. Jak je tomu u vás?
Po záplavách v roce 2002 jsme měli nemalé problémy a jedním z velkých a palčivých byla i absence mateřské školky. V současné době nám tady stojí školka, která nemá konkurenci v celé České republice. A to jak svou vnější architekturou nebo vnitřním vybavením a technologiemi, které odpovídají těm nejpřísnějším normám EU, tak co se týká vývařovny, skladování potravin, zacházení se špinavým prádlem, noclehárničky pro děti apod. Zajímavá je i kapacita naší školky, která je dimenzována pro 106 dětí. Další výhodou školky je její poloha, která je v klidné části Chuchle.

Mateřskou školkou jsme se prošli, pojďme nyní na základní školu...
Základní školu jsme téměř celou zrekonstruovali a bezbariérovým přístupem jsme jí vdechli nadčasový kabát. Musím se pochlubit, že jsme s tímto projektem ojedinělí v celém správním obvodu Prahy 16. Celkové náklady se pohybuji řádově okolo 300 milionů korun.
V letošním roce se nám podařilo ještě něco, na co jsem velmi hrdý, a tím je hřiště u mateřské školky, které slouží nejen účelům „mateřinky“, ale v odpoledních hodinách a o víkendech je otevřeno i pro širokou veřejnost. Další hřiště, které vzniká, je u základní školy, kde jsme bohužel omezeni prostorem, a proto zde vznikne hřiště s využitím pro míčové hry. I toto hřiště budou moci využívat obyvatelé Chuchle o víkendech i v odpoledních hodinách. Je to tak trochu plnění slibů, protože Chuchle nemá jiné než fotbalové hřiště a mým cílem je dokončit tuto „relaxační a oddychovou zónu“ do konce září. To by byla také jedna z forem, jak poděkovat všem za důvěru, kterou jsem dostal.

Když se řekne doprava, všem nám blesknou hlavou několikakilometrové fronty nebo popojíždějící kolony osobních aut právě ve chvíli, kdy nejvíce spěcháme nebo v horším případě už jsem měli někde být…
Podařilo se vám alespoň částečně, tento problém vyřešit?

S dopravou je to i u nás malinko komplikovanější a musím se přiznat, že se nám to zatím nepodařilo vyřešit. Velkou naději teď všichni vkládáme do zprovoznění propojky mezi dálnicemi D1 a D5, která se nachází na hraně našeho katastrálního území s Radotínem, a jsme přesvědčeni, že ji lidé budou maximálně využívat. Vlastní vnitřní dopravu jsme vyřešili tak, že jsme propojili Malou a Velkou Chuchli. Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že se lidé z Velké Chuchle mohou dopravit bez komplikací do Prahy a zpět, což dřív nešlo, jelikož se vždy muselo jezdit přes Lahovice.

Jaké jsou další plány v této oblasti?
V Chuchli nás dost trápí bezpečnost železničního přejezdu. Názory na vyřešení téhle otázky jsou různé, ale většina dotázaných je pro vybudování nadjezdu, což je pochopitelně ta nejbezpečnější varianta. Udělám, co bude v mých silách, abych odpůrce tohoto řešení přesvědčil rozumnými argumenty a tento nadjezd vznikl.

Aktuální otázkou v Čechách i na Moravě se nedávno opět staly záplavy. Jak je na tom vaše městská část, máte tuto záležitost vyřešenou do té míry, že nehrozí katastrofa z roku 2002?
Vyřešená není, ale řešíme ji. Představa určitého řešení existovala, ale postupem času se změnil směr stavby, takzvaná protipovodňová linie byla situována do jiného místa než ta původní. Toto řešení ochrání zcela určitě Velkou a Malou Chuchli proti katastrofální vodě, jako byla ta z roku 2002. Bohužel část závodiště bude chráněná jen na kvótu padesátileté vody. Zkrátka tak, jako je to ve „velké Praze“, nejde ochránit úplně všechno.

A máte představu, kdy dojde k dokončení této „majetky chránící“ stavby?
Mé informace jsou v současné chvíli takové, že odbor městského investora hlavního města Prahy už na celou „stavbu“ vypsal veřejnou soutěž, a já pevně věřím, že by vše mohlo být hotovo do roku 2011, nejpozději začátkem roku 2012. V tomto roce se má začít s první etapou protipovodňového řešení, a tím je revitalizace potoku Vrutice, což je taková neřízená střela uprostřed Velké Chuchle.

Časopis Pravá 5, číslo 2

DOPORUČTE: doporučte e-mailem doporučte na facebooku doporučte na twitteru
 
Úvodní stránka
ODS Praha 5
Další městské části
Naši kandidáti