ODS Praha 5

Oblastní sdružení

Pražský okruh uleví Barrandovu, Radlicím i Smíchovu

Pražský okruh uleví Barrandovu, Radlicím i Smíchovu

Vojtěch Zapletal

„Naší další prioritou je vybudování Radlické radiály,“ říká radní pro dopravu MČ Praha 5 a kandidát do komunálních voleb za ODS Vojtěch Zapletal.

O zhruba 50 000 aut denně uleví Barrandovskému mostu zprovoznění další části pražského silničního okruhu mezi dálnicemi D1 a D5, který bude slavnostně otevřen 20. září. „Úlevu však okruh přinese celé městské části, především oblasti kolem Jižní spojky, tedy Barrandovskému sídlišti, Hlubočepím, Slivenci, ale také Radlicím a centrální části obvodu,“ říká radní pro dopravu Vojtěch Zapletal.
Jen pro ilustraci, okruh by měl odvézt přibližně 10 000 aut denně z Jižní spojky, na 16 000 ze Strahovského tunelu a 13 000 aut denně zmizí i z ulice K Barrandovu. Tunelu Mrázovka se uleví o 6000 vozidel denně, Strakonické o 5000 a Plzeňské o 2000.

Radiála je prioritou
Pro Prahu 5 bude v nejbližších letech klíčovou dopravní stavbou Radlická radiála, která propojí již zprovozněné části vnitřního městského a vnějšího silničního okruhu.
„Pro nastávající volební období je pro nás zahájení výstavby Radlické radiály prioritou v oblasti dopravy,“ říká radní pro dopravu Vojtěch Zapletal. „Příprava stavby probíhá řadu let a městská část při projednávání polohy trasy prosadila segregovanou variantu vedení komunikace, umožňující vrátit Radlické ulici podobu příjemného městského prostoru,“ vysvětluje. „Projektová dokumentace včetně studie vlivu na životní prostředí je hotova. V současnosti hledáme možnosti, jak prosadit zahájení výstavby alespoň průzkumné štoly,“ dodává. Další úlevu od automobilové dopravy by Praze 5 měla přinést revitalizace a rozvoj jižní části Smíchova, především v oblasti Nádraží Smíchov. Zde se počítá se zřízením terminálu MHD a parkoviště P+R, které by mělo umožnit návštěvníkům Prahy 5 bezpečně zaparkovat, a ulevit tak silniční síti smíchovského centra.
V Košířích odlehčí dopravě především dokončení stavby trasy metra A do stanice Motol a také propojení Vypichu a Plzeňské se zřetelem na vedení Břevnovské magistrály.


Snížení provozu v Praze 5 po otevření okruhu
(počet aut denně):
Jižní spojka
(Barrandovský most – D1) – 9000
Barrandovský most – 54 000
K Barrandovu – 13 000
Strakonická – 3000
Rozvadovská spojka – 3000
Strahovský tunel – 16 000
Mrázovka – 6000
Plzeňská – 2 000
Zdroj: studie CityPlanu
Pozn.: studie počítá s odchylkou +/- 10 %

DOPORUČTE: doporučte e-mailem doporučte na facebooku doporučte na twitteru
 
Úvodní stránka
ODS Praha 5
Další městské části
Naši kandidáti