Publikováno: 30.9.2014 20:16
Autor: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Ve dnech 1. až 3. září 2014 se 8 českých firem představilo v rámci oficiální účasti České republiky na veletrhu Designinteriors na výstavišti v Marina Bay Sands v Singapuru. CzechSelection se v této dynamicky se rozvíjející lokalitě představila poprvé a účast českých vystavovatelů byla podpořena Ministerstvem průmyslu a obchodu. Prezentace českých firem na veletrhu Designinteriors v Singapuru zdůraznila přítomnost skla v interiéru. Jeho užití má v ČR bohatou tradici, která je založena na sklářských technologiích s velkým podílem ruční výroby a lokálních znalostech know-how.
Většina zastoupených firem se zaměřuje na výrobu dekorativního skla. Veliký ohlas měly zejména tradiční sklářské firmy Moser, Caesar Crystal Bohemiae a Gold—Crystal. Vázy a nápojové soupravy vyrobené na základě tradičních řemeslných technik českých sklářů — rytí, broušení, řezání, pískování, leptání, barvení i zlacení skla, zaujaly celou řadu návštěvníků výstavy. Zájem však vzbudila i značka Bomma, která se prezentuje v moderním, nekonvenčním stylu na základě nejnovějších světových módních trendů. V Singapuru byly k vidění exkluzivní kolekce nápojového a dárkového skla navržené nejlepšími českými a renomovanými zahraničními výtvarníky. Kromě broušeného skla se v rámci expozice CzechSelection objevilo i stříbřené sklo značky Verreum. Zástupce značky Verreum, obchodní ředitel Hassan El Maoula, jel do Singapuru s cílem nalézt zde nové obchodní partnery a poznat místní prostředí. "Součástí naší nové strategie pro následující roky je nalézt způsob, jak rozšířit naše obchodní aktivity v Asii a lépe porozumět chování naší cílové skupiny. Díky této výstavě se nám podařilo vypracovat lepší plán pro šíření poselství značky Verreum v Asii," zhodnotil.
Kromě skla se na české expozici objevily i svítidla. Nepřehlédnutelný lustr Crystal Rock od firmy Lasvit fascinoval nejen na návštěvníky výstavy Designinteriors, ale i místní novináře. Firma Lasvit na asijský trh proniká již delší dobu. Kromě Singapuru má svoje pobočky také v Hongkongu a Šanghaji. Vedle již renomovaných značek se ale na české expozici představili i zástupci nedávno etablované značky Czevitrum, která se v Singapuru prezentovala skleněnými světelnými elementy a interiérovými doplňky. "Pro nás jako začínající malou firmu s omezenými finančními zdroji je klíčová otázka zviditelnění a přímého kontaktu s potenciálními klienty. Podpora MPO v podobě oficiálních účastí na veletrzích proto přesně odpovídá našim potřebám. Díky této účasti se naše firma může významně zviditelnit a získat cenné kontakty ze vzdálených trhů jako je právě Singapur, který představuje křižovatku obchodu pro celý region jihovýchodní Asie," řekl Product and Sales manager společnosti Czevitrum Vlastimil Janecký.
Již tradičním účastníkem expozice CzechSelection je firma mmcité. "Pro naši firmu, mmcité, která vyváží prvky městského mobiliáře do více než třiceti zemí na pěti kontinentech, byla účast na Designinteriors v Singapuru velkou neznámou. V regionu východní Asie ještě žádného partnera nemáme. Proto jsme byli rádi, když o naši vystavenou parkovou lavičku a současně katalogy byl na veletrhu velký zájem od návštěvníků z mnoha zemí regionu. Stejně jsme byli potěšeni zájmem místních novinářů. Stánek CzechSelection patřil designem, zpracováním a celkovou úrovní k nejlepším na výstavě, to k pozitivnímu dojmu také přispělo. Jsme rádi, že MPO podobné akce podporuje a doufáme, že tomu tak bude i nadále. Výrobci, kteří nabízejí kvalitní český design, si podporu zaslouží, neboť nabízejí produkty s vysokou přidanou hodnotou. Na co jiného by se měl český průmysl zaměřovat," uvedl designér a majitel mmcité David Karásek.