EuroShop 2014 překonal optimistická očekávání

Publikováno: 20.3.2014 17:11

Autor: Messe Düsseldorf

EuroShop 2014 překonal optimistická očekávání

Na vedoucí světový veletrh obchodu a jeho partnerů přišlo do Düsseldorfu více než 109.000 odborných návštěvníků. Zastoupeno bylo 110 zemí. Podniky z obchodní branže a jejich partneři přišli na svůj globální veletrh EuroShop do Düsseldorfu plni optimismu. Současná vysoká investiční ochota obchodu budila oprávněné naděje na dobrý průběh veletrhu. A velká očekávání vkládaná do veletrhu EuroShop 2014 byla v průběhu veletržních dnů daleko překonána. Od prvního dne panovala vynikající nálada s mnoha novými obchodními kontakty a neočekávaným počtem uzavřených obchodů.

Hanse Wernera Reinharda, místopředsedu představenstva společnosti Messe Düsseldorf, potěšila mimořádná odezva: „Všechny výsledky ročníku 2011 byly překonány. Obzvláště nás těší nárůst mezinárodnosti a rozhodovací kompetence odborných návštěvníků“.

Dvě třetiny návštěvníků přijely na EuroShop ze zahraničí, přičemž byl zaznamenán výrazný nárůst především ze zámoří, jak z jižní, střední i severní Ameriky, tak i z celého asijského prostoru. EuroShopu se zúčastnily delegace velkých obchodních řetězců například z Brazílie, Kolumbie, Kanady, USA a Číny.

Celkem se veletrhu zúčastnilo 109.000 návštěvníků ze 110 zemí. Z evropských zemí se zvýšil počet odborných návštěvníků z východních zemí, jako například z Pobaltí a Ruské federace. 73 % všech návštěvníků veletrhu EuroShop byli vrcholoví pracovníci, dvě třetiny všech návštěvníků udalo, že se ve svých podnicích zásadním způsobem podílejí na investičních rozhodnutích.

EuroShop 2014 poskytl svojí velikostí a rozmanitostí obsáhlý přehled o všech významných trendech svých čtyř segmentů EuroConcept – stavba obchodů, architektura a design, osvětlení, mrazicí a chladicí zařízení; EuroSales – vizuální marketing a merchandising, POP-marketing; EuroCIS – „retail technology“; EuroExpo – výstavba veletržních stánků, design a event. Mezi 2.226 vystavovateli z 57 zemí byli ve všech zmíněných oblastech vedoucí firmy na zavedených trzích, stejně jako mladé podniky rozvíjejících se trhů.

Hans Werner Reinhard shrnuje: „Veletržní dny potvrdily, že EuroShop je a zůstane nejdůležitějším místem setkání pro svět obchodu. A jeho význam jej daleko přesahuje. Provozovatelé veletržních areálů například z Brazílie, Japonska nebo Číny přicestovali do Düsseldorfu doprovázeni tucty výstavářských firem svých zemí. Kromě toho jsme letos přivítali mimořádně mnoho architektů z tuzemska i zahraničí“.

V centru pozornosti veletrhu EuroShop 2014 byly především dva aspekty: zaprvé inscenování a emocionalizace zážitků při nákupech prostřednictvím neobyčejného ztvárnění obchodu, inovativní koncepce osvětlení, kreativní designové nápady a vhodně zvolené materiály, jejichž prostřednictvím se může „kamenný“ obchod profilovat proti nákupu on-line. Zadruhé to bylo téma multichannel, integrace a propojení rozdílných kanálů, t. j. „kamenného“ obchodu, webu a mobilu s nejnovějšími technologiemi, které byly na veletrhu EuroShop všudypřítomné. Kromě toho byly v centru zájmu energeticky efektivní osvětlovací systémy a energeticky výrazně vylepšená mrazicí a chladicí zařízení pro obchody s potravinářským zbožím.

Michael Berliny, prezident EHI Retail Institutu a předseda výstavního výboru veletrhu EuroShop byl s úspěchem letošního veletrhu navýsost spokojen: „EuroShop 2014 nabídl všechna kreativní a technologická řešení, která obchod udrží i do budoucna při plném zdraví“.

Veletrh EuroShop jednoznačně zrcadlí investiční připravenost obchodu. A dále M. Gehring dodává: „Celkové investice obchodu do vybavení, přestavbě a nové výstavbě byly v roce 2013 ve výši 6,8 mld. Euro na rekordní úrovni. Jen při zařizování nových obchodů investovaly obchodní firmy v posledním roce 1,7 mld. Euro, a tím o 25 % více než v roce 2010“ Na letošním veletrhu EuroShop se vyjádřilo přes 40 % všech návštěvníků, že v příštích dvou letech hodlají realizovat konkrétní investiční záměry. Veletrh EuroShop přitom využívají, nejen aby se informovali o novinkách, ale cíleně hledali nové dodavatele a obchodní partnery.

Mimořádně vysokou úroveň měl i doprovodný program veletrhu zaměřený na praktické otázky. Zahraniční odborníci se ve svých referátech zaměřili na aktuální témata mimo jiné z oblastí architektura a design, IT, Multi-Channel, Point of Sale Marketing apod.

Příští ročník veletrhu EuroShop se bude konat od 5. do 9. března 2017, zatímco již v roce 2015 bude příští veletrh EuroCIS v termínu od 24. do 26. února.

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-101783-euroshop-2014-prekonal-optimisticka-ocekavani
Vytištěno: 4.5.2024 v 07:58