Publikováno: 23.8.2013 00:00
Autor:
PVA EXPO PRAHA zaznamenal nejsilnější sezónu od počátku ekonomické recese
V posledních letech hlásilo výstavnictví propady. Nejvýznamnější veletržní správy oznamovaly klesající počty návštěvníků, vystavovatelů i obsazené výstavní plochy. Obrat však nastal ve výstavním areálu PVA EXPO PRAHA, který během letošní jarní veletržní sezóny poprvé od nástupu ekonomické recese zaznamenal nárůsty ve všech klíčových ukazatelích.
Druhé největší výstaviště v ČR v loňském roce zprovoznilo dvě moderní výstavní haly a nabídlo tak pořadatelům nejkomfortnější zázemí pro pořádání akcí v Praze. Nejvíce akcí v PVA EXPO PRAHA pořádá společnost ABF, a.s., která letos očekává, že branami jejich veletrhů projde až 395 000 lidí. Nejlepší výsledek od roku 2010 predikuje na základě velmi úspěšné jarní sezóny, kdy výstaviště navštívilo téměř 170 000 osob, což bylo o 7 % víc než v předchozím roce.
Veletrhy lákají širokou veřejnost, zájem vystavovatelů roste
Nejnavštěvovanější jsou akce určené pro širší veřejnost se zájmem o danou problematiku. „Nároky na veletrhy se v posledních letech výrazně změnily, dříve byla účast na akci věcí prestiže a vystavovatelům zpravidla postačila možnost oslovit menší počet odborníků. Dnes je situace jiná, vystavovatelé očekávají, že zde budou moci oslovit větší počet potenciálních koncových zákazníků. Tento trend lze demonstrovat např. na veletrhu FOR ARCH. Ten sice patří mezi odborné veletrhy, avšak svým záběrem osloví kromě odborníků také širokou veřejnost, která v budoucnu plánuje stavbu domu, rekonstrukci bytu, potřebuje získat informace o dotacích či chce ušetřit na spotřebě energií. Návštěvníkům nabídneme atraktivní doprovodný program a ti pak odcházejí z veletrhu s informacemi, které potřebovali. Vystavovatel je spokojený, že jeho expozici navštívil aktivní návštěvník, který zde hledal konkrétní informace,” vysvětluje Daniel Bartoš, ředitel veletržní správy ABF, a.s.
Zatímco v roce 2010 pořádala společnost ABF 26 veletrhů, na letošní rok jich pořadatelé naplánovali již 38. Jako nejúspěšnější hodnotí pořadatel akce zaměřené na volnočasové aktivity, např. FOR FISHING, FOR BIKES, FOR BABIES, FOR TOYS, FOR GAMES a odborné veletrhy jako mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH či BAZÉNY, SAUNY & SPA a FOR FURNITURE. Tyto akce se staly nejvýznamnějšími událostmi ve svém oboru v ČR. Letošními novinkami jsou veletrh hudebních nástrojů, zvukové a osvětlovací techniky FOR MUSIC & SHOW, dále veletrh fotografické techniky FOR CAMERA a veletrh elektromobilních a hybridních dopravních prostředků FOR ELECTRON MOTION.
Široký záběr pořádaných veletrhů láká do výstavního areálu PVA EXPO PRAHA v Letňanech každoročně stále více vystavovatelů, během posledních tří let došlo k třetinovému nárůstu zájmu firem. „Pokud bychom porovnali úspěšnost jarních veletrhů letos a loni, podařilo se nám s meziročním odstupem dosáhnout 7% navýšení návštěvnosti,“ vyzdvihuje Bartoš. Díky kvalitnímu zázemí, silné marketingové podpoře akcí a velké odezvě u veřejnosti patří účast na veletrzích v Letňanech k událostem, kde prezentují všechny významné společnosti v daných oborech působící nejen v ČR, ale i v zahraničí.
PVA EXPO PRAHA – multifunkční prostor v srdci ČR
Areál PVA EXPO PRAHA disponuje moderním zázemím, ale také skvělou dopravní dostupností, což z něj dělá atraktivní prostor také pro další veletržní správy. „Otevíráme se spolupráci s kvalitními projekty. Možnosti našeho areálu jsou prakticky neomezené. Zájemci nás oslovují hlavně díky kvalitnímu vybavení našich hal a dostupným službám, které by jinde v Praze jen těžko hledali,“ říká Pavel Meixner, ředitel výstaviště PVA EXPO PRAHA. „Z přesunu letošního jubilejního ročníku veletrhu Reklama-Polygraf do PVA EXPO PRAHA jsme měli značné obavy. Kladli jsme si otázky, jaký bude veletrh s novým partnerem a v novém prostředí? Faktem je, že jsme rádi, že jsme se ke změně odhodlali a naše hodnocení po skončení veletrhu bylo jednoznačně pozitivní. Naše pocity potvrdily i reakce většiny vystavovatelů i návštěvníků, kteří tento přesun do moderního veletržního areálu chválí hlavně z hlediska dostupnosti, parkování a možnosti závozů expozic přímo k halám,“ komentuje výhody areálu Zdeněk Sobota, ředitel veletrhu Reklama - Polygraf.
Do Letňan tak opakovaně míří návštěvníci na veletrhy dalších pořadatelů jako je právě Reklama-Polygraf, dále modelářský veletrh Model Hobby, MOTOSALON, výstavy a konference Future Soldiers zaměřené na obranu a bezpečnost, veletrh vytápěcí, ventilační techniky AQUA-THERM Praha či WORLD OF BEAUTY & SPA, mezinárodní veletrh kosmetiky.
Stále častější jsou zde i kulturní a privátní firemní události, které musejí v jeden okamžik poskytnout zázemí několika tisícům lidí. V minulosti se zde opakovaně konala např. hudební akce Magnetic - festival zaměřený na mladou generaci.