Publikováno: 11.4.2013 14:33
Autor: Messe Düsseldorf
Na březnových düsseldorfských veletrzích obuvi GDS a Global Shoes se prezentovalo 1.158 vystavovatelů ze 39 zemí, aby v průběhu tří veletržních dnů představili trendy pro sezónu podzim/zima 2013/2014.
Opticky se to zcela hodilo k tématu: časově přesně k tématu prezentace trendů podzimu/zimy se vrátil sníh. A s ním dopravní chaos, kvůli němuž mnoho vystavovatelů a návštěvníků dorazilo na veletrh s velkým zpožděním. Mnoho návštěvníků dokonce vůbec nemohlo přijet. Vystavovatelé informovali o zákaznících, s nimiž se na veletrhu měli setkat, ale kteří kvůli počasí vůbec nemohli přijet. Ze zemí jako Belgie nebo Francie, které byly mimořádně postiženy přívaly sněhu, byl zaznamenán výrazný pokles návštěvnosti. K tomu se poslední den veletrhu připojila omezení v důsledku stávek na letištích v Düsseldorfu a v Kolíně.
Navzdory těmto obtížným rámcovým obtížím našlo cestu do Düsseldorfu cca 21.300 odborných návštěvníků ze stovky zemí. Z nich 81,3 % při dotazování udalo, že jsou plně kompetentní pro uzavírání zakázek. Vzhledem k tomu, že podobná hodnota byla vykázána i při posledním termínu konání veletrhů, spatřuje Werner Mathias Dornscheidt, předseda představenstva společnosti Messe Düsseldorf, jako potvrzení správnosti koncepce veletrhu: „Slyšíme od vystavovatelů stále znovu, že rozhodující nákupčí přicházejí na GDS. Düsseldorf proto je a zůstane důležitým místem setkávání obuvnického oboru. Podobně se to ukazuje i v případě veletrhu Global Shoes.“
GDS přesvědčuje jako obchodní platforma
Živá premiéra slavila úspěch také ve spolupráci s agenturou m2b Gmbh vyvinutou pro „matchmaking Shoes-Contacts“. Poté, co byla v polovině listopadu 2012 akce spuštěna, dojednala se poprvé na GDS tímto prostřednictvím také obchodní jednání.Cílem této nabídky bylo zprostředkovat zájemcům odpovídající B2B kontakty. Celkem se v průběhu GDS tímto způsobem konalo 65 obchodních jednání. Využil toho například Chad Walwick, šéf distribuce americké značky OluKai, a našel pro svoji kolekci německého distributora. „Jsme mladá firma a mezinárodní obchod teprve budujeme. Proto byla akce matschmakingu pro nás tak přínosná. Poznali jsme při ní řadu potenciálních partnerů. Nyní záleží na nás, zvolit optimálního partnera.“
Obliba metalických, brokátových a efektních materiálů
Také tentokrát na veletrhu GDS probíhal marketingový průzkum mezi zahraničními obchodníky. Na otázku po nejdůležitějších materiálech zazněla jednoznačná odpověď. Kromě hladké a velurové kůže získá na významu v nadcházející zimní sezóně zvláště úprava metalická, brokátová a další z efektních materiálů. Jako nejdůležitější barvy pro nadcházející sezónu podzim/zima většina obchodníků očekává barvu v tónech černé a hnědé. Zatímco němečtí a zahraniční obchodníci jsou u klasických barev jednotni, následuje na třetím místě překvapení: mimo Německo je favorizována uniformní modrá, po ní následuje olivová a vojenská zelená před platinovou a zlatou. Pro německý obchod je po černé a hnědé barvě naproti tomu červená. S výrazným 47% zastoupením jsou přítomny barvy cihlová, býčí krev a rezavá jako neodmyslitelné pro německý trh. V mezinárodním srovnání jsou červené tóny svými 22 % mezi poraženými na sedmém místě.
Fernanda Brandao je „Dámou obuvi pro rok 2013“
Společně se Spolkovým svazem obuvnického a kožedělného průmyslu byly v rámci veletrhu GDS uděleny tři ceny. Vedle německé ceny obuvi pro rok 2013 a ceny juniorů pro rok 2013 byla v rámci oslavné akce odměněna výše uvedenou cenou moderátorka a zpěvačka Fernanda Brandao . Ta je podle vlastního vyjádření největší milovnicí obuvi na světě – vlastní více než 300 párů.
Příští veletrhy GDS/GLOBAL SHOES se budou konat od 11. do 13. září 2013 a od 12. do 14. března 2014.