Publikováno: 28.3.2013 15:11
Autor: Messe Düsseldorf
Na vedoucím veletrhu mezinárodního oboru vína a lihovin se v Düsseldorfu po tři intenzívní dny konání setkalo 4.783 vystavovatelů ze 48 zemí a více než 44.000 odborných návštěvníků z celého světa. (ProWein 2012 zaznamenal 40.667 návštěvníků).
Při setrvale dobré poptávce z Německa se počet zahraničních návštěvníků veletrhu ProWein 2013 znovu zvýšil. Ze všech relevantních světových importních trhů vína, a také z velkých zemí výroby vína přicestovalo do Düsseldorfu celkem více než 44.000 odborníků. Zejména z Velké Británie, Skandinávie a zemí Beneluxu, ale také z Francie, Španělska a Itálie zaznamenali pořadatelé výrazné přírůstky odborníků. Noví návštěvníci byli navíc získání ze zámoří, například ze severní Ameriky nebo Asie.
„Počet odborných návštěvníků z celého světa na veletrhu ProWein 2013 významně vzrostl. Přírůstkem o šest procent se mezinárodnost veletrhu nyní pohybuje na úrovni 40 %“, hodnotí Hans Werner Reinhard, náměstek společnosti Messe Düsseldorf. „V kombinaci s velkým počtem osob s rozhodovací pravomocí, kteří přijíždějí do Düsseldorfu, potvrzuje tento vývoj postavení vedoucího veletrhu ProWein jako mezinárodního místa setkání a objednávkovou platformu celosvětové branže vína a lihovin“ .
Zástupci mezinárodního velko-, malo- a odborného ochodu svými padesáti procenty představovali znovu nejsilnější návštěvnickou skupinu, následovanou odborníky z gastronomie a hotelnictví. Více než 70 % návštěvníků mají ve firmách vedoucí postavení.
Úspěšná expanze
Díky rozšíření veletrhu o dva pavilony nabídl ProWein 2013 místo 4.783 vystavovatelům ze 48 zemí. Tato celosvětově jedinečná různorodost nabídek se setkala s požadavky návštěvníků: 96 % dotázaných udali, že dosáhli svých cílů a s návštěvou veletrhu jsou spokojeni nebo dokonce velmi spokojeni. Například vyjádření Cathrine Hernes, produktové manažerky norské firmy A/S Vinmonopolet: „Všichni pro nás relevantní výrobci z různých zemí jsou v Düsseldorfu přítomni, a to pro nás z veletrhu ProWein činí ten nejvýznamnější veletrh na světě“.
Na letošním veletrhu ProWein zvýšily téměř všechny zúčastněné země svoje prezentace, premiéru oslavily společné účasti producentů vína z Číny, Velké Británie, Tuniska a Libanonu. Velké pozornosti odborných návštěvníků se navíc těšily expozice klasických vinařských zemí. Současně vzrostl zájem o vína ze zámoří, zvláště z Austrálie, Nového Zélandu nebo Chile. Biovína z celého světa byla také v centru pozornosti, pro ně byla připravena centrální platforma v pavilonu č. 7.
Novinky z oblasti vína i lihovin
Za německý vinařský obor vyslovila hodnocení Monika Reule, ředitelka Německého vinařského institutu: „Veletrh ProWein se v letošním roce konečně etabloval jako nejvýznamnější mezinárodní odborný veletrh vína. Přes rostoucí přítomnosti zahraničních vystavovatelů se vína z německých pěstitelských regionů těšila dobré poptávce. Nápadný byl zvláště větší počet a vysoká kvalita zahraničních odborných návštěvníků, kteří projevovali velký zájem o naše vína.“ V centru zájmu publika byl podle paní Reule ročník 2012. Ten byl podle ní chválen pro svoji intenzívní ovocný charakter.Vína ročníku 2012 nabídla podle jednomyslného názoru odborníků prvotřídní kvalitu ve všech cenových kategoriích.
Prezentace nového ročníku a produktové inovace i rozšíření sortimentu vytvořily z veletrhu ProWein oborovou přehlídku trendů. Tak například vedoucí firma na trhu Freixenet prezentovala na veletrhu svoje nové, ovocně-sladké šumivé víno „Mia Moscato“. Kristin Brunkhorst, marketingová ředitelka této firmy, uvedla: „Rozhodnutí předvést „Mia Moscato“ právě na veletrhu ProWein jsme učinili zcela vědomě, protože tento veletrh se vyprofiloval jako vedoucí mezinárodní veletrh. Využíváme veletrhu, abychom představili širokou a mnohostrannou nabídku produktů firmy Freixenet a měli jsme v této souvislosti řadu velmi dobrých obchodních jednání“.
V nomenklatuře lihovin představilo téměř 400 vystavovatelů speciality z celého světa, ať už se jednalo o tequilu z Mexika, bylinný likér z Norska nebo moutai z Číny. Palírna Hubertus Vallendar představil novou produktovou řadu jihoafrických destilátů, zatímco Schlumberger vůbec poprvé japonskou whiskey s názvem Nikka.
Přidaná hodnota díky veletrhu
Veletrh ProWein tradičně poskytuje nejen jedinečný přehled o mezinárodních vínech a lihovinách, ale také přímý přístup k obsáhlému penzu nových poznatků a vědomostí. Letošních více než 300 doprovodných akcí se u návštěvníků setkalo s mimořádným zájmem a nadšením. Tématicky zaměřené ochutnávky vinných odrůd a regionů stejně jako početné akce spojující víno a pokrmy se staly pro praxi zdrojem impulsů a podnětů.
Přednášky o obchodních kanálech, vývoji marketingu a exportních/importních podmínkách informovaly kromě toho o pozadí a trendech. ProWein Forum, nová centrální přednášková plocha v pavilonu 7.1, se setkalo s velkou odezvou, stejně tak jako akce na stáncích vystavovatelů. Také centrální degustační zóna, nazvaná FIZZZ-Lounge a zvláštní přehlídky „wine´s best friend“ byly návštěvníky hodnoceny nanejvýš pozitivně. Také více než 90 večerních požitkářských akcí organizovaných po skončení veletrhu s názvem „ProWein goes city“ nadchlo místní i mezinárodní publikum.
Düsseldrofský veletrh ProWein oslaví v příštím roce jubileum svého 20. výročí pořádání. Termín je stanoven od 23. do 25. března 2014.
Tiskový kontakt:
Corinna Kuhn, Brigitte Küppers
Tel.: +49 211 4560 598 nebo -929
e-mail: KuhnC@messe-duesseldorf.de
KueppersB@messe-duesseldorf.de