ing. Jan Veleba - prezident Agrární komory ČR

Publikováno: 20.3.2012 00:00

Autor: EuroExpo

ing. Jan Veleba - prezident Agrární komory ČR

1. V čem vidíte význam veletrhů při naplňování Strategie konkurenceschopnosti ČR? A jak by tomu měla podle Vás odpovídat mezinárodní strategie ČR na mezinárodních výstavách a veletrzích?

2. Co pro zlepšení podmínek účasti českých firem na mezinárodních veletrzích v zahraničí i tuzemsku může udělat vláda a státní orgány?

1. Veletrhy z pohledu agropotravinářského sektoru slouží jako vhodný prostor pro setkávání zástupců ze všech zúčastněných sfér počínaje vědou a výzkumem, akademickou sférou, přes vlastní podnikatele všech forem a velikostí až po představitele státní sféry. Zlepšují a posilují vzájemnou komunikaci, poznatky ve vývoji, technickými i technologickými novinkami i komunikaci ve směru koncového spotřebitele. V tomto směru jde o vhodný prostor při prosazování témat společnými silami a ke společnému cíli, jakými je například uplatnění produkce kvalitních a bezpečných potravin tuzemského původu, široký záběr a dopad aktivit agrárního sektoru na kvalitu životního prostředí, ochranu vod, ovzduší, rozvoj našeho venkova apod.
Z tohoto důvodu jde o jednu z velice významných a dlouhodobých aktivit Agrární komory ČR. Ideální vzorec s optimálním mixem proměnných faktorů pak vede k růstu naší konkurenceschopnosti. Že tomu je v praxi jinak, je ostudou především našich politiků, kteří nedokáží vhodnou formu a cestu zvolit, udržet a naopak dále dochází ke stále většímu poklesu financí i aktivit.
Podobně jsme na tom i směrem k zahraničním aktivitám, které jsou postupem let stále více tlumeny a prostor tak stále více zabírají jiní než naši producenti potravin, techniky, technologií apod. Nikdo si řádně neuvědomuje, že podhodnocení těchto aktivit s sebou nese důsledky ztráty trhů a tedy smysluplného využití a rozměru naší produkce, našich zkušeností i práce.

2. Změna stavu vyplývá ze změn výše uvedeného popisu, především tedy v obnovení stimulu, podnětech a projevení zájmu o naši produkci a to primárně na straně státu. V opětovném posílení nejenom rozpočtu na podporu těchto aktivit doma i v zahraničí tak, jak to dělají vyspělé země Evropy. Vytvořit dlouhodobou a moderní koncepci rozvoje prezentace na evropském trhu a to nejenom v EU, ale i směrem na východ, kde se stále ještě mohou naše potraviny a další výrobky opřít o dobrou tradici a jméno.
Stát a jeho politici se musí za svou produkci postavit, být na ní hrdí, využívat ji a propagovat. Přestože znám mnoho úspěšných firem, které se dokáží prosadit samy a dělají jméno a reklamu České republice, nelze tyto aktivity komplexně opomíjet a přehlížet. Každá koruna vložená tímto směrem je investicí do naší úspěšné budoucnosti.

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-101115-ing-jan-veleba-prezident-agrarni-komory-cr
Vytištěno: 20.5.2024 v 16:02