Ing. Drahomír Medveď, ředitel Incheby Praha spol. s r.o

Publikováno: 19.1.2012 00:00

Autor: EuroExpo

Ing. Drahomír Medveď, ředitel Incheby Praha spol. s r.o

1. V čem vidíte význam veletrhů při naplňování Strategie konkurenceschopnosti ČR? A jak by tomu měla podle Vás odpovídat mezinárodní strategie ČR na mezinárodních výstavách a veletrzích?

2. Co pro zlepšení podmínek účasti českých firem na mezinárodních veletrzích v zahraničí i tuzemsku může udělat vláda a státní orgány?

1. Bezesporu veletrhy jsou důležitou součástí marketingové komunikace a jako takové mohou sehrát v naplňování Strategie významnou roli. Každý mezinárodní veletrh, ať už se koná v zahraničí nebo u nás, má, kromě komerčního efektu z expozice samé a na ní probíhajících obchodních jednání, také neméně podstatný další aspekt: vystavující firmě dává možnost srovnání, představení svých výrobků či služeb přímo i kolegům z ostatních na veletrhu zúčastněných firem apod. Velice často vystavovatelé uvádějí, že celou řadu kontaktů navázali právě mezi sebou, ať už šlo třeba o subdodávky či jinou možnou formu spolupráce. Bez účasti na veletrhu by se k podobným kontaktům jen stěží dostávali.
U domácích zahraničních veletrhů se tento efekt rozšiřuje i na návštěvníky. Pro odborníka je vždy příhodnější, když už ne jinak, tedy časově, zhlédnout domácí mezinárodní veletrh a získat zde neocenitelné poznatky, které např. přes internet prostě získat nelze.
A to jsou všechno kontakty, případně i kontrakty, které zákonitě směřují k vyšší kvalitě české produkce a tím logicky i zvyšování její konkurenceschopnosti.

2. Každopádně oceňujeme, že vláda, jmenovitě Ministerstvo průmyslu a obchodu, stejně jako Czech Trade a další, stejně jako Hospodářská komora, i když jde o mimovládní orgán, se snaží podporovat prezentaci českých firem na mezinárodních veletrzích v zahraničí. Bohužel, primární ekonomická situace vedla v posledních letech k dosti drastickému omezování prostředků vynakládaných na tzv. Oficiální účasti ČR na veletrzích v zahraničí, a tím i počtu akcí samých. Naštěstí až do konce příštího roku se úspěšně daří onen propad vykrývat prostředky z programu OPPI. Ovšem, jak to bude v roce 2013 a dále, to je zatím nejasné… Zde je nutné dokončit a závazně schválit progresivní koncepci podpory i pro další roky s jasně danými a neměnnými pravidly. Určitě by se měla více brát v potaz doporučení Veletržního výboru Svazu průmyslu a dopravy ČR!
Jako pořadatelé tuzemských mezinárodních veletrhů velice oceňujeme tzv. incomingové mise, které na akce do ČR přivádějí zahraniční odborníky. Je to v jistém slova smyslu protipól oficiálních účastí – a velmi zajímavý. Zde bychom ovšem rádi viděli navýšení prostředků, aby bylo více možností přilákat na veletrhy příslušné obchodníky a potenciální partnery českých firem. Veletržní prostředí dává tam probíhajícím jednáním se zahraničními partnery zcela jiný náboj a navíc i potřebné zázemí a služby, aniž by to kohokoliv stálo něco navíc.

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-101029-ing-drahomir-medved-reditel-incheby-praha-spol-
Vytištěno: 20.5.2024 v 20:19