Veletrh EuroShop 2011: počtem 106.000 návštěvníků a 2.038 vystavovatelů byl největším ve své dosavadní historii

Publikováno: 8.3.2011 00:00

Autor: Messe Düsseldorf

Veletrh EuroShop 2011: počtem 106.000 návštěvníků a 2.038 vystavovatelů byl největším ve své dosavadní historii

Obchod se představil v nejlepší investiční náladě. V centru pozornosti byly udržitelné materiály a produkty.

Největší světový odborný veletrh investičních potřeb obchodu, EuroShop 2011, skončil v Düsseldorfu 2. března po pěti dnech konání. Celkem 2.038 vystavovatelů z 53 zemí světa jednohlasně referovalo o dobrých až vynikajících kontaktech a uzavřených obchodech. K tomu je třeba přičíst velmi živé obchody po skončení veletrhu. Na výstaviště na Rýně přišlo 106.000 návštěvníků (na poslední ročník 104.766), aby se v expozicích o celkové rozloze 107.000 m2 informovali o produktech, trendech a koncepcích určených obchodu.

„Letošní ročník veletrhu EuroShop proběhl fenomenálně“, zhodnotil jej navýsost spokojeně Hans Werner Reinhard, zástupce šéfa Messe Düsseldorf. „Po hluboké krizi v roce 2009 bylo nasměrování veletrhu v roce 2011 pro vystavující průmysl i pro nás jako pořadatele šťastným rozhodnutím. Všechny segmenty oboru se dynamicky rozvíjejí. Nálada v pavilonech byla nanejvýš pozitivní“, dodal Reinhard.

Vystavovatelé chválili především vysokou mezinárodnost veletrhu. Přes 60 % návštěvníků EuroShopu přijelo z 90 zemí celého světa. Zvláště potěšitelný byl nárůst návštěvníků z Itálie, Brazílie a USA. „Tento vysoký mezinárodní zájem dokumentuje více než zřetelně dynamiku celosvětového obchodu a zvláštní postavení veletrhu EuroShop jako jeho ekonomického motoru“, shrnul profesor Dr. Bernd Hallier, předseda poradního výboru veletrhu a ředitel EHI Retail Institute z Kolína. „Na veletrhu EuroShop se setkali Who is Who mezinárodního maloobchodu. Tak vysoce prestižní publikum se nesejde na žádném veletrhu určeném maloobchodu na světě“, uvedl prof. Dr. Hallier dále.

Tato skutečnost se odrážela také na veletržních stáncích a postarala se o potěšené tváře vystavovatelů: „Veletrh byl mimořádným úspěchem, mnoho Asiatů, ale také stálých zákazníků a především nezávislých soukromých obchodníků s konkrétními projekty, patřilo k našim návštěvníkům“, informoval Beni Heiden, Creative Director firmy Schweitzer Ladenbau, a doplnil: „Důležité je také, že se věci daly do pohybu také na francouzském trhu s potravinami. Získali jsme tak vynikající zpětnou vazbu, mnoho velkých obchodních řetězců využilo náš stánek při své návštěvě jako základnu“.

Členění veletrhu EuroShop do čtyř samostatných tématických segmentů – EuroConcept, EuroSales, EuroCIS a EuroExpo – se osvědčilo i v letošním roce. Tématem, které bylo poprvé zřetelně patrné ve všech oblastech, byla udržitelnost. Od energeticky úsporných chladicích zařízení, přes nasazení udržitelných materiálů při vybavení obchodů až po využití obnovitelných energií a techniky spořící spotřebu elektřiny při osvětlení obchodů zažili návštěvníci ten „nejzelenější“ EuroShop všech dob. „Použití našeho motta „naturally inovative“ se setkalo s enormním zájmem“, informovala Tiziana Raiteri, ředitelka marketingu a komunikace italského výrobce chladniček a chladicího zařízení Arneg. „Návštěvníci se nechali informovat o našich nejnovějších produktech, službách a technologiích šetrných k životnímu prostředí. Každý den veletrhu jsme na našem stánku přivítat okolo tisícovky návštěvníků“, uvedla paní Ratieri.

V části EuroConcept představoval světelný sektor jeden z nejsilnějších růstových segmentů. Lhostejno jestli světlo k podpoře prodeje jako emocionální prostředek tvorby vybavení prodejny nebo energeticky efektivní a udržitelná světelná architektura: samotných více než 150 zahraničních vystavovatelů osvětlení zaplnilo celý jeden pavilon. Zvlášť silně byla zastoupena řešení pomocí LED-svítidel.

V segmentu EuroSales se výrobci figurín do výloh blýskli řadou špičkových exponátů. Byly mezi nimi abstraktně elegantní figuríny v černobílém provedení stejně jako barevně veselé realistické dětské figuríny až po skurilní, komické skupiny figurín. Marc Lacroix, Brand & Project Manager francouzského výrobce Cofrad Mannequins: „EuroShop 2011 z našeho pohledu proběhl velmi pozitivně. Přišlo přesně takové publikum, které jsme si přáli. Řadu nových kontaktů jsme získali také z Indie, Brazílie a Mexika. Dychtivě očekáváme poveletržní obchod“.

V oblasti EuroCIS byla v centru pozornosti mimo jiné další zdokonalení všeho kolem mobilních zařízení, ať už jde o přístroje určené personálu filiálek, tak pokud jde o řešení určené zákazníkům pro možnost vlastního skenování a aplikace pro jejich Smart Phony. „Veletrh EuroShop 2011 je pro nás úspěchem. Naše hlavní veletržní taháky „Mobility“ a „End to End Process“ byly správně zvoleny“, informuje Hildegard Gerhardy z firmy IBM Deutschland. „Zákazníci se stále více digitalizují. Může a chce si opatřit informace o zboží digitální cestou ještě předtím, než vstoupí do obchodu. Na to musí obchod umět reagovat“, vysvětluje dále paní Gerhardy.

Oblast EuroExpo znovu fascinovala vynikajícími inscenacemi výstavby stánků a prokázala vysokou kreativitu oboru. „Na veletrh EuroShop se prostě musí přijít. Představuje skutečné setkání oboru“, konstatuje Elfie Adler, ředitelka FAMAB, Svazu přímé hospodářské komunikace. A Hans Neuder, ředitel firmy Octanorm, byl také navýsost spokojen: „Pro nás to byl nejlepší EuroShop všech dob. Nálada zákazníků byla nejlepší, ochota k investicím v oboru na vysoké úrovni. Veletrh EuroShop znovu prokázal svoji pozici jedničky na světě“.

V rámci doprovodného programu nadchla především EuroShop Retail Design Conference za účasti vynikajících architektů a expertů ze světoznámých obchodních firem jako například Brendan Sullivan z VF Corporation, Sharon A. Lessard ze Supervalu, Ignaz Gorischek, Neiman Marcus nebo Harald Fischer z Rewe Group.

Termín příštího veletrhu EuroShop byl stanoven na 15. – 19. února 2014. Již v roce 2012 se však bude konat příští ročník veletrhu EuroCIS od 28. února do 1. března.

Tiskový kontakt:
Dr. Kornelia Jokisch, Tanja Karl
Tel.: +49 211 4560 998/999
Fax: +49 211 4560 8548
e-mail: Jokisch@messe-duesseldorf.de, KarlT@messe-duesseldorf.de

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-100694-veletrh-euroshop-2011-poctem-106000-navstevniku-
Vytištěno: 25.4.2025 v 22:02