Publikováno: 6.1.2011 00:00
Autor: Messe Stuttgart
Již v polovině dubna se otevřou brány stuttgartského výstaviště a pozvou všechny labužníky k dlouhé tabuli. Od 13. do 17. dubna se koná již pátý ročník mezinárodního veletrhu Slow Food 2011.
V minulém roce se konal již čtvrtý ročník velmi úspěšného veletrhu Slow Food ve Stuttgartu, na kterém byla Česká republika partnerkou zemí. "Slow" zastupuje vědomou volbu stravy a svědomitou přípravu. Jde o to najít si v průběhu dne potřebný čas na jídlo a pití. Filozofii Slow Food prezentují tři slova: "Dobrý, čistý a fair." To, co jíme a pijeme, by mělo být ze surovin dobré kvality, vyrobeno čistě - bez přidaných látek a zároveň by zemědělec i zpracovatel měli za svůj produkt obdržet férovou cenu. Nad tím vším stojí "udržitelnost" - vyžadující ještě více než "eko" nebo "bio" - důsledně dbající na to, aby i budoucím generacím zůstalo přirozené životní prostředí se všemi zdroji pro zdravou, chutnou stravu.
Účast v roce 2010:
Účast 13 českých a moravských regionálních firem na mezinárodním veletrhu dobrých chutí, veletrhu Slow Food 2010 ve Stuttgartu, konaného od 15. do 18. dubna 2010, se opravdu velice povedla. Čtyřdenní veletrh regionálních lahůdek vyráběných podle tradičních receptur a bez chemických přísad navštívilo 65 000 návštěvníků. Celého veletrhu, který byl umístěn ve dvou halách, se zúčastnilo bezmála 400 vystavovatelů převážně z Německa, ale i z Itálie, Francie, Rakouska a v neposlední řadě z České republiky, která v minulém roce byla první partnerskou zemí v historii stuttgartského veletrhu Slow Food. V rámci celého doprovodného programu byl dán také prostor prezentaci českých specialit.
Na tiskové konferenci v pátek 16. dubna 2010, věnované pouze partnerské zemi, byly prezentovány také české produkty. Tiskovou konferenci zahájil pan JUDr. Karel Mroček z Generálního konzulátu ČR v Mnichově, za Českou republiku dále vystoupil vrchní ředitel pan Ing. František Sládek, CSc. z Ministerstva zemědělství ČR. Za CzechTourism promluvil pan Mgr. Miroslav Rončák, ředitel CzechTourism Deutschland.
Jednotlivé firmy hodnotí účast na veletrhu velmi pozitivně, zde uvádíme dva příklady.
Za firmu KALMA, k.s. pan Ing. Milan Kuběna, majitel firmy, hodnotí veletrh takto:
„Hlavní ambicí společnosti Kalma na veletrhu ve Stuttgartu bylo představit originální rostlinné produkty. Chtěli jsme si ověřit, zda obdobné výrobky se na německém trhu již vyskytují a zda jsou tyto naše výrobky konkurenceschopné. Byli jsme příjemně překvapeni značným zájmem o naše výrobky. Rovněž senzoricky hodnotili němečtí návštěvníci naše výrobky velmi pozitivně. Obdobné výrobky se na německém trhu nevyskytují a návštěvníci se s nimi setkali poprvé v životě.
Veletrh byl pro nás nejen prestižní záležitostí, ale poskytl nám spoustu informací o německém spotřebiteli. Účast na tak prestižní akci nám rovněž pomůže otevřít důležité dveře při vstupu na německý trh. Děkujeme organizátorům za to, že jsme se mohli této vynikající akce zúčastnit. Doporučujeme zúčastnit se příštího ročníku každému, kdo chce vstoupit na německý trh.“
Za firmu Begokon CZ, s.r.o. se pan Ing. Roman Skočdopole, jednatel firmy, vyjádřil o veletrhu následovně:
„Celkově mohu posoudit veletrh jako vydařený, účast byla slušná, organizace veletrhu bez problémů. Prodejní výsledky (Begokon) nebyly nijak závratné, ale ani jsme s tím moc nepočítali. Vystavovali jsme na takovémto typu výstavy poprvé a „sbírali první zkušenosti“. Pokud bude příští rok možnost opět se veletrhu zúčastnit, tak se určitě velmi rádi přihlásíme.“