FachPack 2010: tři úžasné dny

Publikováno: 11.10.2010 00:00

Autor: Norimberské veletrhy

FachPack 2010: tři úžasné dny

35 360* odborných návštěvníků (2009: 33.848*) napočítal veletrh FachPack 2010, který na norimberském výstavišti skončil 30. září. Veletrh tak na počátku čtvrtého desetiletí svého trvání zaznamenal ve všech důležitých ukazatelích mírné přírůstky: Počet vystavovatelů se zvýšil o necelé jedno procento na 1 350, výstavní plocha o dvě procenta na 49 111*m² a návštěvnost o více než čtyři procenta. To se na FachPacku nejen dobře vyjímá, ale dává to vyniknout jeho kvalitám jako jednoho z nejdůležitějších evropských veletrhů specializovaných na obaly. Podle Rolfa Kellera, člena obchodního vedení pořadatelské společnosti NürnbergMesse, přišel FachPack v pravý čas: „Probouzející se konjunktura pomohla veletrhu FachPack 2010 posílit pozitivní signály v balírenství. Váznoucí investice se dávají do pohybu a barometr nálad v našich veletržních halách naznačoval slunečné vyhlídky!“

Dobrá nálada a kreativní pracovní atmosféra veletrhu FachPack byly nakažlivé a přilákaly také 18 % zahraničních hostů. Ti do Norimberka přijeli hlavně ze sousedních zemí – Rakouska, Švýcarska, České republiky, Nizozemska, Itálie, Polska a Francie. Němečtí i zahraniční návštěvníci pracují především v těchto oborech: tisk/papír/lepenka, potraviny/pochutiny, plasty, chemie, léčiva/kosmetika, služby spojené s balením a logistikou, automobilový a dodavatelský průmysl, jakož i elektrické přístroje a komponenty. 90 % návštěvníků veletrhu FachPack má ve svých podnicích vliv na nákupní rozhodování, jak ukázal výsledek dotazování nezávislého institutu. Spokojenost s rozsáhlou nabídkou veletrhu FachPack (obalová řešení) a jeho segmentů PrintPack (zušlechťování obalů) a LogIntern (obalová logistika) vyjádřilo dokonce 95 % návštěvníků.
FachPack 2010 sváděl k investicím
Nejméně každý druhý návštěvník (52 %, možnost více odpovědí) se zajímal o obalové materiály a prostředky, 46 % o balicí stroje, dále o pomocné obalové prostředky (29 %), etiketovací a značkovací techniku (18 %), zušlechťování obalů v segmentu PrintPack (15 %), obalovou logistiku v segmentu LogIntern (14 %), recyklaci obalů (12 %), služby (11 %), kontrolní a zkušební přístroje (9 %) a techniku bezpečnosti práce a životního prostředí (5 %). Mezi důvody k návštěvě jsou na prvním místě informace o novinkách (52 %). K dalším důvodům patří orientace na trhu, výměna zkušeností a další vzdělávání, udržování a navazování obchodních kontaktů, jakož i pozorování konkurence. Nejméně každý pátý návštěvník připravuje na veletrhu FachPack svoje investiční rozhodnutí nebo ovlivňuje vývoj produktů (14 %). Na veletrhu se také podepisují smlouvy: 3 % - to je více než 1 000 návštěvníků – uvádí jako důvod k návštěvě nákup nebo uzavření smlouvy. Atraktivní nabídka ale očividně ještě více pobízí k přímému nákupu. Otázku „Uzavřeli jste během veletrhu FachPack jeden nebo více kontraktů?" zodpovědělo více než 1 700 návštěvníků (5 %) pozitivně.

93 % vystavovatelů je s celkovým úspěchem své veletržní účasti spokojeno, 94 % se podařilo navázat nové obchodní kontakty a 93 % se těší na čilé poveletržní obchody. Proto není divu, že již dnes 90 % (!) firem ví, že budou na veletrhu FachPack 2012 opět při tom.

Valeska Haux, Corporate Marketing Multivac Sepp Haggenmüller GmbH & Co. KG, Wolfertschwenden: “Kvalita rozhovorů a nálada na našem stánku byly velmi dobré. Příjemné pro nás bylo, že mnoho zákazníků přicházelo s konkrétními projekty.”

Ulf Kelterborn, hlavní jednatel Průmyslového sdružení pro plastové obaly (IK), Bad Homburg: “FachPack je jedním ze stěžejních veletrhů našeho oboru. Dnes se již téměř 80 našich členských podniků účastní jako vystavovatelé. Jako průmyslové sdružení využíváme veletrhu k intenzivní péči o kontakty.“

Téma ročníku 2010: Trvale udržitelná výroba a balení
Jaké červená nit se letošním veletrhem táhlo téma trvalé udržitelnosti v ekologickém, ekonomickém a sociálním smyslu: počínaje nabídkou vystavovatelů přes fórum vlnité lepenky, Německou cenu za obal roku až po speciální přehlídku „Trvale udržitelná výroba a balení“.


20 firem z oblasti technologie, výroby obalových prostředků, obalové logistiky a recyklace na ploše cca 1 200 m² názorně předvedlo, jakými novinkami odpovídají na výzvy v souvislosti se změnami klimatu a ubývajícími přírodními zdroji a jak návštěvníci mohou tyto novinky bez problémů uplatnit ve svých podnicích.

Co nevyvolává emoce, je bezcenné
To se dověděli účastníci při zahájení veletrhu FachPack od Dr. Hanse-Georga Häusela, diplomovaného psychologa a člena představenstva společnosti Nymphenburg Consult v Mnichově. Jeho rychlokurz zaměřený na „svádění k nákupu“ udělal jasno: Racionálně jednající člověk typu „homo oeconomicus“ je holý výmysl. Saháme-li po zboží do regálu, rozhodují emoce. Proto jde o to, oslovit již obalem všechny smysly. Jak dobře to může fungovat, dokázalo 22 vítězů Německé ceny za obal roku 2010, která byla udělena v rámci zahajovací slavnosti.

FachPack 2010 – ohňostroj emocí
Naštěstí už sám veletrh rozpoutává nejrůznější emoce! Co spontánně spojujete s veletrhem FachPack? Tak zněla jedna z otázek stručné internetové ankety společnosti NürnbergMesse. Vedle spíše racionálních odpovědí, jako středoevropský odborný veletrh, krabice nebo balicí stroje, se vyskytlo mnoho emocionálně zabarvených asociací, jako např.: náš nejdůležitější veletrh, dobrá atmosféra, staří přátelé, komunikativní, kosmopolitní, tep doby, inspirace, zvědavost, těžké tašky, uchozené nohy… Kromě toho výsledky ankety potvrdily dobrou náladu v obalové branži. Přes 86 % dotázaných vystavovatelů očekává další pozitivní vývoj ve svém oboru. To se shoduje s výpověďmi návštěvníků z hospodářství: Zhruba jedna třetina plánuje větší investice v šesti- a sedmimístných částkách EUR – a to napříč všemi oblastmi zastoupenými na FachPacku.

Příští turnus veletrhu FachPack rozvíří emoce v době od 25. do 27. září 2012 – ovšem že zase na výstavišti v Norimberku.

Informace o veletrhu FachPack Vám poskytne výhradní zastoupení norimberské veletržní společnosti v České republice, společnost PROveletrhy s.r.o, info@proveletrhy.cz, tel: 220511974.

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-100512-fachpack-2010-tri-uzasne-dny
Vytištěno: 7.6.2024 v 02:30