Veletrhy a výstavy si udržují svoji pozici v marketingovém mixu

Publikováno: 3.5.2010 00:00

Autor: EuroExpo

ANALÝZA VELETRŽNÍHO PRŮMYSLU V ČR ZA ROK 2009

Světová, potažmo česká ekonomika prochází krizí, která ovlivnila bezesporu všechna odvětví.
Ani veletržní a výstavní trh není výjimkou. Veletrh je primárně účinný marketingový, ale také obchodní nástroj firem v konkurenčním prostředí.
Proto veletrhy chápeme jako součást komunikačního trhu. Právě ve srovnání s jinou formou komunikace, i přes pokles trhu, zaznamenaly veletrhy posun ve významnosti. Jednoznačně to deklarují průzkumy mezi vystavovateli a návštěvníky, kteří primárně přichází na veletrhy s cílem získat kontakty a kontrakty.
Více než kdy jindy o zakázkách rozhodují právě osobní kontakty. To je zjevný posun oproti minulému období, kdy se prezentace firem z větší části soustředila na posílení značky, image a potvrzení postavení na trhu. Face to face komunikace, která je hlavní konkurenční výhodou veletrhů, se právě v období ekonomické krize ukázala jako rozhodující pro volbu veletrhu.

Klesl český výstavní trh? Jak se projevila krize na sledovaných parametrech trhu? Zůstane veletrh i do budoucna účinným nástrojem firemní komunikace?
Na tyto otázky odpoví analýza českého veletržního a výstavního trhu za rok 2009, kterou přináší SOVA ČR (Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR).

Jejím zpracováním Společenstvo pověřilo agenturu pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav Amasia. SOVA sleduje celkovou bilanci tohoto segmentu marketingových komunikací nepřetržitě již od roku 1996, a má tak k dispozici unikátní trendovou studii veletržního a výstavního dění v ČR.

URL adresa: http://www.euroexpo.cz/2-100321-veletrhy-a-vystavy-si-udrzuji-svoji-pozici-v-marke
Vytištěno: 19.5.2025 v 01:05