Publikováno: 9.11.2009 00:00
Autor: EuroExpo
Nemyslím si, že by byla budoucnost veletrhů ohrožena, nebo, že by dokonce zanikly. Atmosféra veletrhů je nenahraditelná, má své specifické klima, říká ředitel Výstaviště Flora Olomouc, Ing. arch. Zdeněk Štefka, CSc.
Jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci v době letošní ekonomické krize?
Trendy veletrhů a výstav v naší organizaci zůstavájí pozitivní i v letošní výstavní sezóně v době ekonomické krize.
Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i "unavené" lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?
Jsem přesvědčen o stálé kontinuitě výstav a veletrhů, které jsou zajímavé a užitečné v každé době. Jejich skladba se může měnit, bude přibývat doprovodných programů – pro něž je veletrh ideální prostředí - a které jsou motivem k větší návštěvnosti.
Chystáte v souvislosti s krizí nějaké korektury připravovaných veletrhů?
Náš dominantní program – zelené výstavy Flora Olomouc – zůstává v celé škále nedotčen, drobné korekce jsou ve výstavách menších, přibývají však i výstavy nové.
Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavy?
Nemyslím si, že by byla budoucnost veletrhů ohrožena, nebo, že by dokonce zanikly. Atmosféra veletrhů je nenahraditelná, má své specifické klima. A tak jak nedošlo k redukci veletrhů díky holografii, která zprostředkuje představení každého předmětu trojrozměrně, tak ani nespočet katalogových listů nejrůznějších výrobků na internetu nemohou veletrhy nahradit. Na veletrhu je vše pohromadě – exponáty, event. včetně jejich aplikace, spousta nápadů a názorů, dochází k vzájemné konfrontaci vystavované materie a rovněž ke konfrontaci s návštěvníky. Výstavní záměr může ještě podtrhnout doprovodný program, který se stává rovněž velmi vítaným doplňkem pro širokou škálu návštěvníků.