arteo_cz

Nürnbergmesse
Sensor+test

BIOFACH

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

Hamburská veletržní společnost

CE Week

zpět

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2018 - Veletrhy jsou stále silným nástrojem

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2018 - Veletrhy jsou stále silným nástrojem

Na základě objednávky SOVA ČR zpracovala společnost AMASIA EXPO, s.r.o. (v pořadí let 1996–2018) již 23. ANALÝZU ČESKÉHO VELETRŽNÍHO A VÝSTAVNÍHO TRHU, která obsahuje podstatná data o vývoji marketingového komunikačního segmentu fair industry v ČR za rok 2018.

Díky společenstvu SOVA ČR má tak Česká republika unikátní trendové studie, které v nepřetržité řadě 23 let již tradičně připravuje AMASIA EXPO – AGENTURA PRO VÝZKUM EFEKTIVNOSTI VELETRHŮ A VÝSTAV. Tyto analýzy obsahují všechny dostupné souhrnné veletržní a výstavní údaje, které poměrně věrně dokumentují hlavní vývojové trendy v českém veletržním a výstavním světě.

Soudíme, že i přes všechny obtíže, související s malou ochotou či zcela jasnou neochotou některých výstavních správ poskytnou potřebná globální data pro účely této statistiky, zachycuje předložený dokument hlavní a podstatná kvantitativní data, která souvisejí s aktuálním stavem příslušného ročního vývoje české fair industry. I s odstupem několika let od rozhodnutí neauditovat veletržní a výstavní data, jsme stále přesvědčeni, že bylo velmi neprozřetelné, že se česká veletržní branže zbavila transparentnosti prezentovaných dat prostřednictvím auditorských protokolů. Jak dokládají každoroční přehledové statistiky UFI a CENTREX, světová i evropská veletržní komunita operuje především s auditovanými daty. Všechny veřejně prezentované aktivity nejen UFI, ale i CENTREX, jsou orientovány na maximální transparentnost a věrohodnost vykazovaných dat v kategorii prokazatelně objektivních údajů. V České republice audituje v současnosti pouze společnost Veletrhy Brno, o případných auditorských aktivitách ostatních organizátorů nemáme věrohodné informace.

Tato 23. analytická zpráva je souhrnným pohledem na vývojové trendy jedné ze specifických oblastí marketingové komunikace – segmentu veletrhů a výstav - která má svoji nezastupitelnou roli pro řadu inovací, tendencí a trendů vědeckotechnického pokroku při vstupu na trh. Jak ukazují výsledky výzkumné analytické práce společnosti B – inside, veletrhy a výstavy jsou jedním z hlavních komunikačních nástrojů v segmentu marketingových komunikací B2B. Jejich výzkumy potvrdily, že veletrhy a výstavy jsou aktivním a efektivním komunikačním, informačním a přesvědčovacím nástrojem nejen v oblasti formování konečných spotřebitelů, ale i ve sféře mezipodnikové výměny informací, propagace výsledků výroby, výzkumu a vývoje zejména mezi průmyslovými podniky, obchodními a logistickými organizacemi.

Samozřejmě mají významnou roli také v marketingové komunikaci vůči konečným zákazníkům, ve sféře neziskového sektoru, státní propagace apod. Převážně v rovině přenosu racionálních a emocionálních informací prostřednictvím komunikačních aktivit typu public relations.

AMASIA EXPO standardně každoročně čerpá potřebná data ze tří zdrojů:
* Z auditovaných údajů z auditorských protokolů společnosti VELETRHY BRNO, která jediná průkazně audituje výsledky své práce.

* Z údajů, které poskytnou organizátoři veletrhů a výstav v ČR, kteří neauditují svá veletržní a výstavní data. Tato cesta je zdlouhavá, vyžadující obvykle několikeré opakované urgence, jež umožňují data získat přímo ze zdroje – z ředitelství těchto organizací. Často jde o globální statistická data, která mnohdy nemají potřebnou vnitřní strukturu jako data auditovaná, ale pro vytvoření celkového základního obrazu o hlavních trendech vývoje veletržní a výstavní sféry v České republice jsou postačující.

* Z údajů, které jsou získány z webových stránek, nebo z různých publikovaných závěrečných zpráv samotných organizátorů, nebo z různých otevřených žurnalistických zdrojů – formou rešerší periodik. Někteří organizátoři totiž nechtějí ani svá neauditovaná data poskytovat; proto analýza pracuje s fakty a daty různých zdrojů a získané údaje jsou obvykle publikovány v souhrnné podobě. Považujeme je – i s vědomím jejich globálnosti a ne zcela jasné průkaznosti – za důležitá, protože pomáhají vytvořit celkový obraz relevantního zájmového komunikačního trhu.
V roce 2018 poskytlo svá data (nebo byla tato data zjištěna z otevřených zdrojů) celkem 30 (2017–35) organizátorů, kteří tvoří podle soudu AMASIA EXPO cca 90 % českého veletržního a výstavního sektoru.


Podívejte se níže na další zajímavé údaje včetně přehledných tabulek a podílů jednotlivých veletržních správ na českém výstavním trhu.

Analýza za rok 2018 ke stažení

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}