![]() |
Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě! |
Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021 Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky. |
Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2017 - Veletrhy a výstavy šlapou
Publikováno: 15.7.2018 00:00
Autor: EuroExpo
SOVA ČR u příležitosti světového dne veletržního průmyslu, GLOBAL EXHIBITION DAY, který letos připadl na 6.6., zveřejnila analýzu veletržního průmyslu v ČR. Veletrhy v posledních letech posilují svůj význam v mezinárodním obchodu a nadále představují jedinečnou proexportní platformu ekonomiky. V rámci mezinárodních obchodních vztahů představují nenahraditelný marketingový a obchodní nástroj.
Veletržní a kongresový průmysl je závislý na vývoji ekonomické situace a vnějších podmínkách v ČR a Evropě. Tyto rozhodují o ochotě firem investovat do rozvoje a marketingu. Česká ekonomika pokračuje i v letech 2017–2018 v trajektorii zdravého hospodářského růstu, což se pozitivně odráží také na výkonnosti veletržního průmyslu.
Jak ovlivňuje digitální prostředí veletrhy? Ztrácí veletrhy své místo nebo naopak posilují svůj vliv v rámci marketingové komunikace? Jaká je výkonnost veletržního průmyslu v ČR?
Na položené otázky odpoví analýza českého veletržního a výstavního trhu za rok 2017, kterou přináší SOVA ČR (Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR). Jejím zpracováním Společenstvo pověřilo agenturu pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav Amasia Expo. SOVA ČR sleduje celkovou bilanci tohoto segmentu marketingových komunikací nepřetržitě již od roku 1996 a má tak k dispozici unikátní trendovou studii veletržního a výstavního dění v ČR.
Obdobně jako ve všech předchozích souhrnných přehledech dat lze konstatovat, že ANALÝZA 2017 pokrývá v hlavních souhrnných údajích 90 % všech veletržních a výstavních dat za Českou republiku.
Světový veletržní průmysl v číslech
- Na veletrzích ročně vystavuje 4,4 milionů firem.
- Každý rok se po celém světě se koná přibližně 31 000 výstav a veletrhů.
- Veletrhy navštíví každý rok přes 260 milionů lidí. To je více, než je populace Brazílie.
- Celková krytá výstavní plocha v roce 2017 dosáhla 34,8 milionu m²! To je přibližně 4 874 fotbalových hřišť.
- Vystavovatelé a návštěvníci na veletrzích utratí každoročně zhruba 98 miliard EUR.
Světový, resp. evropský veletržní průmysl pokračoval v letech 2016-2017 v růstu a dle průzkumů mezi relevantními veletržními správami by měl tento trend růstu pokračovat.
Český veletržní průmysl v číslech
Statistické ukazatele veletržního průmyslu ČR (pronajatá výstavní plocha, počet vystavovatelů anávštěvníků) jsou v posledních letech stabilní.
- Na veletrzích v ČR se prezentovalo 25 520 firem.
- Veletržní správy a organizátoři uspořádali 242 veletrhů a výstav a prodali 990 593 m2 výstavní plochy.
- Veletrhy v ČR navštívilo 2 743 385 návštěvníků.
- Kvalifikovaný odhad celkového trhu v ČR z hlediska hodnoty obratu činí 1,9 mld. Kč.
Trendy veletržního průmyslu
V České republice je patrný návrat k veletrhům obchodní povahy (B2B), a to hlavně v oborech strojírenství, průmyslových technologií, elektrotechnice, vojenském a obranném průmyslu, dřevozpracujícího průmyslu, ale i ve velkoobchodu módního zboží, optiky, zemědělské techniky. Podle agentury B-Inside, která provádí výzkum komunikačních aktivit v B2B marketingu, jsou veletrhy společně s webovými stránkami a tištěnými propagačními materiály jedním ze tří nejstabilnějších způsobů prezentace, které firmy volí. Firmy se k využívání veletrhů a firemních akcí vrací jako k osvědčenému nástroji marketingu „tváří v tvář“ s cílem udržení stávajících a navazování nových obchodních kontaktů.
Průzkumy mezi vystavovateli a návštěvníky stále více poukazují na skutečnost, že klíčovým parametrem úspěšnosti veletrhu je množství získaných kontaktů a kontraktů. Veletrh těží především z face to face komunikace, která se ukazuje jako rozhodující při získávání nových zakázek.
Podívejte se níže na další zajímavé údaje včetně grafů a podílů jednotlivých veletržních správ na českém výstavním trhu.
Kompletní znění článku včetně výsledků a grafů
Souhrnná analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2017

Další články:
- Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic
- Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021
- Veletrh DMEA 2020 v červnu: "DMEA sparks" - pro tentokrát jen online!
- BUS2BUS – Restart autobusové branže v dubnu 2021 v Berlíně
- Veletrhy v Berlíně budou i v roce 2020: Přehled virtuálních událostí a kreativních řešení
- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány!
- Seznamte se s veletrhy BIOFACH World
- IFA Berlín proběhne v novém formátu!
- FRUIT LOGISTICA 2021 - nové perspektivy pro globální podnikání v oblasti čerstvé produkce
- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!
- IT-TRANS v novém termínu 1. - 3. prosince 2020
- Přípravy veletrhu WOODTEC probíhají standardně
- Přípravy MSV pokračují dle plánu. V říjnu se na brněnském výstavišti představí budoucnost průmyslu

Copyright ©2009-2025: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU