WindEnergy Hamburg

Buyers circle
messe duesseldorf

arteo_cz

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

kalendar Duesseldorf 2020

IT-TRANS: IT řešení pro veřejnou dopravu

zpět

BrauBeviale 2015: Inovace ožívají

Publikováno: 18.5.2015 19:48

Autor: Norimberské veletrhy

BrauBeviale 2015: Inovace ožívají

Od 10. do 12. listopadu opět otevře své brány: veletrh BrauBeviale. V měsících, které veletrhu předcházejí, běží přípravy na plné obrátky – u NürnbergMesse stejně jako u zhruba 1.150 vystavovatelů. Ti představí přibližně 37.000 návštěvníků z řad odborníků, jejichž účast se na tomto renomovaném veletrhu, významném z hlediska investic do nápojového průmyslu, očekává, inovace týkající se nápojových surovin, technologií, logistiky a marketingu. Ale také nápojové koncepce zaměřené na řešení poskytnou rozhodující podněty.

Psaní e-mailů, esemeskování, publikování příspěvků na internetu – každodenní komunikační kolotoč se točí stále rychleji, „Work life balance“ neboli „rovnováha osobního a pracovního života“ je v poslední době často skloňovaný pojem. Po nápojích, jejichž koncepce staví na atributech, jako je uvolnění, zdraví a fitness, je stále větší poptávka. Vyhrávají mimo jiné takové výrobky, které sázejí na hodnoty, jako je tradice, trvalá udržitelnost a řemeslná dovednost. Po velkém úspěchu trendového tématu „Kreativní pivní kultura“ v minulém roce rozšiřuje BrauBeviale spektrum kreativního požitku z pití nápojů: Pivní speciality se setkávají s lihovinami špičkové kvality. Také nápojový obal musí dnes dokázat víc než jen přesvědčovat svým vzhledem: Aspekty jako lehkost, konvenience a trvalá udržitelnost hrají hlavní roli.

Nealkoholické nápoje jsou v mezinárodním měřítku obzvlášť oblíbené

Také v roce 2014 se dále zvyšovala celosvětová spotřeba nápojů. Regulátorem růstu je takzvaný „Nový svět“: Asie, Afrika a Střední Východ. V celosvětovém průměru činila celkově spotřeba nápojů na osobu téměř 267 litrů a v průběhu posledních pěti let tedy vzrostla o 25 litrů. Nejvyšší spotřeba je u nealkoholických nápojů plněných do lahví (rok 2014: cca 91 litrů na osobu).

Jestliže v roce 2009 karbonizované osvěžující nápoje s 31 litry na osobu byly v rámci tohoto segmentu bezkonkurenčně na prvním místě, mohly by jim balené vody se zhruba 30 litry na osobu nyní tuto pozici brzy upřít (Canadean 2014).

Na celém světě se pije více vody

S podílem na odbytu ve výši cca 35 procent a zvýšením o přibližně 14 procent v roce 2014 je v mezinárodním měřítku největším trhem pro balenou vodu asijská oblast následována západní Evropou (zhruba 22 procent), Severní Amerikou (přibližně 16 procent) a Latinskou Amerikou (kolem devíti procent). Enormní potenciál růstu spotřeby balené vody se předpokládá také v Africe: V roce 2014 zde došlo k nárůstu o téměř devět procent. Obyvatelé západní Evropy nepijí významně víc balené vody než doposud, zůstávají ale nadále na prvním místě ve spotřebě, přede všemi vede Itálie, pak následují Německo a Portugalsko (Canadean 2014).

Němci pijí nejraději minerálky

Německý trh s minerálními a léčivými vodami vzrostl v roce 2014 po čtvrté v řadě. Podle Sdružení německých minerálních zřídel vypil každý Němec v průměru 143,5 litrů, více než čtyři pětiny z toho byly perlivé minerálky. Osvěžující nápoje byly naproti tomu v Německu poprvé od roku 2004 opět v menší oblibě, uvádí ekonomické sdružení Nealkoholické nápoje. V roce 2014 vypili Němci 119,3 litrů na osobu, v roce 2013 to bylo ještě 125,5. Podle GfK Němci v roce 2014 také výrazně méně pili ovocné šťávy: Ty činily pouze pět procent z celkové spotřeby nápojů v Německu, kdežto pití nektarů zůstalo srovnatelné s předcházejícím rokem.

Zdravé pití – inovativní kreace

Na celém světě je věnována pozornost zdravému pití. Ne nadarmo roste enormně poptávka po neperlivé vodě a nápojích s dodatečným užitkem. K dispozici je řada nově vyvinutých druhů nealkoholických nápojů, které jsou zárukou zdravého, uvolňujícího zážitku z pití nápoje: tak například minerální voda obohacená řasami Spirulina, kokosová voda ochucená výtažkem z chilli nebo artyčoková voda, která se skládá z čerstvých artyčoků a přírodního aroma, jako je jablko, citron, mnišské ovoce a máta. Na co si jistě teprve musíme zvyknout: černá minerální voda, která svou tmavou barvu získává z fulvinové kyseliny. Ta je prý stará mnoho miliónů let a vznikla rozkladem prehistorických rostlin. Užitek: Díky vysoké hodnotě ph vody je zjevně v těle regulováno hospodaření s kyselinami.

Odbyt piva v Německu opět stoupá

Podle Spolkového statistického úřadu odbyt piva v Německu v minulém roce poprvé od roku 2006 opět stoupl – a to hned o milion hektolitrů. Němečtí pivovarníci vyprodukovali 95,6 milionů hektolitrů piva. Nealkoholická piva, sladový nápoj a piva dovezená ze zemí, které nejsou členy Evropské unie, nejsou v těchto číslech obsažena. Míchané nápoje z piva činily s 4,1 miliony hektolitrů přibližně čtyři procenta z celkového odbytu piva. Při srovnání v celosvětovém měřítku obsadilo Německo při spotřebě piva na osobu s celkem cca 104 litry také v roce 2014 třetí místo. Předstihlo je pouze Rakousko s množstvím vypitého piva na osobu těsně přesahujícím 107 litrů a Česká republika se zhruba 137 litry. Celosvětově nejvýrazněji roste africký trh s pivem. Zde má odbyt piva do roku 2017 včetně každoročně stoupnout o pět procent. Důvod tohoto výrazného nárůstu: Stále více Afričanů přechází od piva vařeného doma na pivo vařené v pivovarech a vědomě se tak rozhodují pro hygienickou bezpečnost (Canadean 2014).

Celosvětový trend k pivům vařeným v malých (řemeslných) pivovarech dále trvá. Tato piva jsou zárukou dobrého řemesla, inovace, vysoké kvality a stále výraznějšího obratu k výrobkům nejvyšší kvality. Podle znalců oboru těží německý odbyt piva také z pivního prostředí, které díky inovativním pivům z malých pivovarů získalo na ještě větší rozmanitosti. Spotřebitel vnímá pivo stále výrazněji jako výrobek, u kterého stojí v popředí požitek. Celosvětový objem piv vyprodukovaných v minipivovarech činil v roce 2014 více než 51 milionů hektolitrů. Za USA obsadila západní Evropa v minulém roce druhé místo s téměř 18 miliony hektolitrů, následována Latinskou Amerikou s téměř 3 miliony hektolitrů a východní Evropou s přibližně 2,5 miliony hektolitrů (Canadean 2014).

Výroba lihovin: Kvalita a bohatství nápadů

Také ve výrobě lihovin dochází k obratu k lihovinám jemné chuti, které jsou vyrobeny tradičním, řemeslným způsobem. Vybrané přísady, uvědomělé zacházení se surovinami a návrat k regionálním zvláštnostem jsou podobně jako u Kreativní pivní kultury rozhodující kritéria pro lihoviny špičkové kvality. Bohatství nápadů nekončí u výroby, nýbrž pokračuje při zajištění odbytu na trhu. Nejvíce lihovin na hlavu si podle Canadean jednoznačně dopřávají Jihokorejci s téměř 31 litry v roce 2014. Spočívá to téměř výhradně ve vysoké konzumaci soju, tradiční jihokorejské lihoviny, která je v zemi mimořádně oblíbená u všech věkových skupin. Na druhém místě „světového žebříčku lihovin“ stojí Japonsko s cca 18 litry na osobu, následováno těsně Bolívií s téměř 15 litry na osobu. Němci vypijí podle Spolkového svazu německého průmyslu výroby lihovin v průměru 5,4 litrů na osobu.

BrauBeviale: Kreativní pivní kultura se setkává s lihovinami špičkové kvality

Kreativní nápojové speciality mají charakter zážitku a poskytují námět k rozhovorům. Těchto prvků se v minulém roce úspěšně chopil „Craft Beer Corner“ (Koutek s nabídkou piv vyrobených malými pivovary). Na letošním veletrhu BrauBeviale bude tento koutek dále rozšířen. V hale 9 se someliéři u pěti jednotlivých ochutnávkových barů budou věnovat vždy jednomu tématu: chmelu, sladu, droždí, specialitám a variantám sklenic pro rozdílný požitek při pití nápoje. Právě pro návštěvníky z řad odborníků z oblasti obchodu a gastronomie se zde nabízí příležitost objevovat neobyčejná piva jedenkrát nezaujatě a na neutrálním základě. Partnery ochutnávkové zóny jsou Doemens, Rastal, Sahm, Spiegelau a TU Weihenstephan. Kdo by chtěl nahlédnout přes okraj sklenice s pivem, může se otevřít dalšímu spektru nápojové kultury: Lihoviny špičkové kvality a voda jsou všestrannější, než mnozí možná očekávají. American Distilling Institute, Highland Circle Norimberk a Doemens nabídnou na toto téma komentované ochutnávky.

Dalšími vrcholnými body budou udělení cen a prezentace evropské pivní hvězdy - European Beer Star - ideového garanta veletrhu, Bavorských soukromých pivovarů (Private Brauereien Bayern), a také „European MicroBrew Symposium“ organizované společně se Zkušebním ústavem a učilištěm pro pivovarnictví - Versuchs- und Lehranstalt für Brauerei (VLB) den před začátkem veletrhu. Zvlášť označený parkur vystavovatelů zavede návštěvníky rychle ke speciálním nabídkám a řešenímpro kreativní pivovarníky.

Nápojové obaly: PET obaly jsou stále více na postupu

Plnit do PET lahví, skleněných lahví nebo plechovek? To je otázka, na kterou výrobci nápojů na celém světě stále častěji odpovídají „do PET lahví“. Canadean předpovídá, že v oblasti nápojových obalů i nadále nejvýrazněji poroste počet PET obalů s ročním nárůstem cca šest procent. Tento vývoj žene vpřed výroba nealkoholických nápojů. U skleněných lahví a plechovek je předpovídáno zvýšení o tři procenta. U všech variant obalů stojí v popředí vedle vzhledu aspekty redukce nákladů snížením hmotnosti, trvalá udržitelnost a konvenience. Existují tak například plechovky se šroubovým uzávěrem nebo plechovky obsahující slámku, která při otevření automaticky vyjede. Na cestě od okrajového výrobku k výrobku, který je součástí hlavního proudu, je hliníková láhev. Nejnovějším trendem je vývoj první, plně biologicky odbouratelné nápojové lahve z dřevních vláken.

Významné podněty v oblasti nápojových obalů poskytne na v tomto roce nejvýznamnějším veletrhu z hlediska investic do nápojového průmyslu fórum PET@BrauBeviale. Po úspěšném startu v minulém roce představí BrauBeviale společně s PETnology „PET Passion Week“. Osvědčená, na trh zaměřená koncepce objasní veškeré aspekty související s tématem PET obalů v nápojovém průmyslu. Akci zahájí PETnology Europe, mezinárodní dvoudenní kongres, který se koná před začátkem veletrhu. V hale 4A firmy představí v PET-aréně pod heslem „connecting comPETence“ své spektrum nabídek a služeb pro atraktivní řešení vztahující se k celému řetězci tvorby hodnot v oblasti PET obalů – téma, které je zajímavé pro středně velké firmy i globální hráče. O tématu recyklace PET obalů se návštěvníci z řad odborníků mohou informovat na stánku společnosti pro zajištění kvality Wertstoffkette PET-Getränkeverpackungena ten, kdo by se chtěl cíleně dostat k určitým vystavovatelům a hovořit s nimi na téma PET obalů, využije k tomu speciálně vyznačený parkur vystavovatelů.

http://www.braubeviale.de

http://www.proveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

- Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

- Velký zájem o BIOFACH 2021

- Veletrh DMEA 2020 v červnu: "DMEA sparks" - pro tentokrát jen online!

- Příští ročník mezinárodního veletrhu chlazení, klimatizace a tepelných čerpadel CHILLVENTA se uskuteční až v roce 2022.

- BUS2BUS – Restart autobusové branže v dubnu 2021 v Berlíně

- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány, podzimní sezónu zahájí mezinárodní veletrh GaLaBau (16. 9. - 19. 9. 2020)

- Veletrhy v Berlíně budou i v roce 2020: Přehled virtuálních událostí a kreativních řešení

- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány!

- Seznamte se s veletrhy BIOFACH World

- IFA Berlín proběhne v novém formátu!

- ILA GOES DIGITAL!

- FRUIT LOGISTICA 2021 - nové perspektivy pro globální podnikání v oblasti čerstvé produkce

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- IT-TRANS v novém termínu 1. - 3. prosince 2020

- Veletrh URBIS Smart City Fair 2020 v září ukáže, jak reagovat na aktuální a budoucí problematiku samospráv

- Přípravy veletrhu WOODTEC probíhají standardně

- Přípravy MSV pokračují dle plánu. V říjnu se na brněnském výstavišti představí budoucnost průmyslu

- Poznamenejte si již dnes do Vašeho kalendáře termín příštího ročníku mezinárodního veletrhu bio potravin BIOFACH

- Veletrhy nejsou festival nebo fotbal

IFA Global Markets

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}