arteo_cz

IT-TRANS veletrh IT v hromadné dopravě
avf

InnoTrans

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

WindEnergy Hamburg

ISX

zpět

BrauBeviale 2014: Změny díky tradici a inovacím

Publikováno: 10.6.2014 12:08

Autor: Norimberské veletrhy

BrauBeviale 2014: Změny díky tradici a inovacím

Současné nápojové trendy vycházejí z požadavků spotřebitelů, k nimž patří např. zdravá výživa, wellness, přírodnost a kvalita. Součástí úspěšné koncepce nápoje je také odpovídající obal. BrauBeviale je v letošním roce nejdůležitějším veletrhem investičních celků pro nápojový průmysl, ale i ten je konec konců ovlivňován konečným produktem. Veletrh se bude konat v Norimberku v době od 11. do 13. listopadu a bude se prezentovat v novém odění.

Přibližně 1 300 vystavovatelů a cca 33 000 odborných návštěvníků se může těšit na kompletně přepracovanou koncepci veletrhu a rámcový program. Malé a střední podniky i světoví hráči profitují z rozsáhlé nabídky surovin, technologií, logistiky a marketingových nápadů, ale pozornost se zaměří i na mezinárodní nápojové trendy.

„Věčná je jenom změna.“ Tento antický citát výstižně nastiňuje současný vývoj celosvětových nápojových trendů. Proti četným globálně působícím výrobcům nápojů stojí rostoucí zástup malých a inovativních společností, které realizují a prodávají vlastní nápady. A to má úspěch, jak ukazuje trend kreativní pivní kultury šířící se v USA i jinde ve světě. „Kreativní pivní kultura“ je také trendovním tématem letošního veletrhu BrauBeviale, který toto celosvětové hnutí přenese ve formě četných pořadů a akcí do Francka – rodného kraje piva.

Globální spotřeba nápojů neustále stoupá

Zatímco v roce 2008 činila spotřeba nápojů na obyvatele necelých 240 litrů, bylo to v roce 2013 již kolem 265 litrů. Největším pohonem růstu jsou nealkoholické nápoje jako plněná voda (2008: 23; 2013: 29), teplý čaj (2008: 54; 2013: 58), mléko a mléčné nápoje (2008: 37; 2013: 40). Z nealkoholických nápojů se na celém světě nejraději pije teplý čaj, na dalších místech jsou mléko a mléčné nápoje, sycené osvěžující nápoje, voda, pivo, káva a lihoviny (Zdroj: Canadean/GB)

V Německu se žízeň hasí v první řadě minerálkou

Pro Němce byla v roce 2013 opět nejoblíbenějším nápojem na uhašení žízně minerálka. Spotřebovali jí 140 litrů na obyvatele. Jednoznačným favoritem (85 procent) byla perlivá minerálka, zatímco v mezinárodním srovnání se dává přednost neperlivé vodě (80 procent plněné vody). Téměř tři čtvrtiny balené body spotřebované na světě se vypije v Asii, západní Evropě a Severní Americe – přičemž nejsilnější růst zaznamenala v roce 2013 Asie se zhruba 12 procenty. V Německu jsou však velmi oblíbené také osvěžující nápoje, což jsou kolové nápoje, limonády, střiky, ochucené vody, dietní osvěžující nápoje, energetické nápoje, šumivé nealkoholické nápoje, kávové a čajové nápoje s přísadou ovocných šťáv, jakož i ovocné nápoje sycené a nesycené. V roce 2013 činila jejich spotřeba 125,5 litrů na obyvatele. Obzvlášť žádané byly nekalorické kolové nápoje (+ 7,5 procent oproti předchozímu roku) a ovocné nápoje (+ 4,5 procent). (Zdroje: Canadean/GB; Hospodářské sdružení Nealkoholické nápoje, GER)

Nealkoholické nápoje – šance pro nové kreace

Zatímco obliba balené vody téměř na celém světě stále roste, je globální spotřeba sycených osvěžujících nápojů již dnes na velmi vysoké úrovni. Od roku 2007 v tomto segmentu stoupá obrat už jen v Jižní a Střední Americe a na Blízkém Východě. Pohonem růstu zůstane podle informací Rabobank v příštích třech letech Brazílie s odhadovaným přírůstkem tří procent ročně. Světoví rekordmani ve spotřebě sycených osvěžujících nápojů jsou Mexičané se 165 litry na obyvatele, za nimi následují USA (145) a Argentina (144). Nejdůležitějšími trhy pro nealkoholické nápoje na světě jsou USA se spotřebou 352 litrů na obyvatele, Německo (342) a Argentina (326). V Evropě následují za Německem Belgie (281) a Švýcarsko (264), řadu uzavírají Litva (96), Rusko (93) a Ukrajina (64). Nové kreace udržují trhy v pohybu: Ať už inovativní nealkoholické sladové nápoje, ovocné šťávy obohacené betaglukanem, které mají údajně pozitivní vliv na srdce, nové nápojové kreace se zázvorem či nápoje obarvené na růžovo pomocí fialových sladkých brambor – fantazii se meze téměř nekladou a spotřebitel rychle rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu produktů. (Zdroj: Canadean/GB)

V Německu v roce 2013 mírný pokles odbytu piva

Odbyt piva v Německu v roce 2013 poklesl na 94,6 milionu hektolitrů (- dvě procenta oproti předchozímu roku), přičemž z tohoto množství bylo 84 procent určeno pro tuzemskou spotřebu. O něco víc než deset milionů hektolitrů se vyvezlo do zemí EU (- 8,6 procent oproti předchozímu roku), 4,7 milionu hektolitrů do třetích zemí (+ 8,7 procent).4,2 milionu hektolitrů připadlo v roce 2013 na míchané pivné nápoje, to je 4,5 procent celkového odbytu piva, což meziročně znamená rovněž mírný pokles o necelá dvě procenta. Zajímavý je stoupající zájem o německé pivo v Číně, která je díky jedné čtvrtině celosvětové spotřeby piva největším pivním trhem světa. (Zdroj: Spolkový statistický úřad/GER)

Celosvětové vítězné tažení „craft“ pivovarů

Takzvané craft pivovary začaly v USA v 1980tých letech obnovovat umění řemeslného vaření piva. Dnes na trhu USA najdeme téměř 2 800 „craft“ pivovarů s více než
110 000 pracovníky. Tomuto trendu přicházejí v přibývající míře na chuť i němečtí pivovarníci: řízné pivo plzeňského typu, zušlechtěné výtažkem ze sena z horských luk, nebo piva, která se kromě výrazného aromatu praženého sladu vyznačují i vůní jemných bylinek, jarních květů a lehkými odstíny citronové a ovocné vůně – abychom uvedli pár příkladů kreativní pivní kultury. V celosvětovém srovnání spotřeby piva bylo Německo v roce 2013 se 103 litry na obyvatele na 3. místě. Nejvíce piva se nadále vypije v České republice (145) a Rakousku (106). K nejsilnější desítce patří dále: Estonsko, Polsko, Irsko, Finsko, Rumunsko, Bulharsko a Litva – bez výjimky evropské země. (Zdroj: Canadean/GB)

Kreativní pivní kultura – trendovní téma veletrhu BrauBeviale 2014

Trendovní téma aktivně podporuje odborný garant veletrhu, sdružení Soukromé bavorské pivovary (Private Brauereien Bayern), a soutěž European Beer Star Award, která má od roku 2004 svůj veletržní domov na BrauBeviale. Udělování cen roku 2014, degustace s doprovodem sommeliérů či volné degustace, Craft Beer Lounge, etapová stezka vystavovatelů (Aussteller Parcours) nabízející speciální řešení pro kreativní pivovarníky nebo sympozium o minipivovarnictví „European MicroBrew Symposium“, již potřetí organizované společně s Výzkumným a vzdělávacím ústavem pivovarnictví (Versuchs- und Lehranstalt für Brauerei) v předvečer veletrhu – to jsou jen některé z hitů. Veletrh zahájí v efektně řešeném novém fóru BrauBeviale umístěném uprostřed veletržního dění Jim Koch, zakladatel a jednatel společnosti Boston Beer Company, která vaří vyhlášené pivo Samuel Adams. Mikrofon si tam budou podávat četné další VIP osobnosti mezinárodní pivovarské scény, mj. například Charlie Papazian, prezident americké Brewers Association a iniciátor poháru World Beer Cup, nebo Dr. Marc Rauschmann, jednatel frankfurtské společnosti BraufactuM.

Nové nápadité obaly zabírají – i na BrauBeviale

Pro všechny kategorie nápojů platí jedno: Produkt a obal musí tvořit jednotu, aby fungovala komunikace se spotřebitelem v místě prodeje. Právě nápojové obaly bývají vysoce inovativní. Obal jedné africké pivní značky má například zároveň vyjadřovat kvalitu, inovativnost a kreativitu. Toto pivo nyní přichází na trh v plechovkové láhvi, 100procentně recyklovatelné, která je v Africe prvním obalem tohoto druhu. S tradicí a inovací si zase pohrává například žitná pálenka, která je v upomínku na časy prohibice nabízena v zavařovacích sklenicích.

O inovativní obaly půjde také na veletrhu: Ve fóru BrauBeviale budou – pod patronátem renomovaných partnerů z oboru – probíhat prezentace, diskusní kola a přednášky na témata jako design nápojových obalů, obalové inovace a recyklace PET a zvát k posezení, poslechu nebo debatování. Vítaným hostem bude v roce 2014 opět mezinárodně vypsaná Německá cena za obal roku – Deutscher Verpackungspreis. Ta nejinovativnější řešení z více než 200 očekávaných přihlášek z oblasti etiket, uzávěrů a jiných pomocných obalových prostředků, displejů, prodejních, promočních, přepravních a logistických obalů i balicích strojů získají na veletrhu BrauBeviale ocenění. Poprvé bude na veletrhu představena koncepce PETnology „connecting comPETence“ s PETarénou a Packaging Wall of Excellence. V rámci této akce budou firmy prezentovat rozmanitou paletu svých produktů a výkonů v oblasti PET. PETaréna bude mimo jiné sloužit také jako kontaktní místo pro vývojáře obalů. Úvod bude tvořit dvoudenní mezinárodní PETnology kongres, který se bude konat bezprostředně před zahájením veletrhu.

BrauBeviale 2014: Dobré rozhovory. Dobré obchody.

BrauBeviale bude v roce 2014 celosvětově nejdůležitějším veletrhem investičních celků pro nápojový průmysl. V době od 11. do 13. listopadu bude na norimberském výstavišti prezentovat kolem 1 300 vystavovatelů (2012: 45 % zahraničních) širokou nabídku kvalitních surovin pro výrobu nápojů, inovativních technologií, efektivní logistiky a svěžích marketingových nápadů. Očekávaných 33 000 návštěvníků (2012: 38 % zahraničních) přichází z řad technického a ekonomického managementu evropského nápojářství. Odborníci z pivovarů a sladoven, sklepů, lihovarů, mlékáren, specialisté z podniků vyrábějících nealkoholické nápoje, z hotelnictví a pohostinství, specializovaného nápojového maloobchodu a velkoobchodu, jakož i inženýrských a projektových kanceláří jsou vysoce kvalifikovaní, na 88 % zapojení do investičního rozhodování (výsledky dotazování nezávislého institutu z roku 2012). Oblíbený veletržní mix spojující profesionální prezentaci a osobní kontakty v rodinné atmosféře přesvědčí mj. přijatelnou nákladovostí, vysokou efektivitou tří veletržních dnů dobře využitých po odborné i časové stránce, rozsáhlou nabídkou, intenzivním osobním dialogem s rozhodovateli, ideálním termínem:

BrauBeviale 2015: 10.-12. listopadu
BrauBeviale 2016: 8.-10. listopadu

http://www.brau-beviale.de

verze pro tisk >

Další články:

- Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

- Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

- Velký zájem o BIOFACH 2021

- Veletrh DMEA 2020 v červnu: "DMEA sparks" - pro tentokrát jen online!

- Příští ročník mezinárodního veletrhu chlazení, klimatizace a tepelných čerpadel CHILLVENTA se uskuteční až v roce 2022.

- BUS2BUS – Restart autobusové branže v dubnu 2021 v Berlíně

- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány, podzimní sezónu zahájí mezinárodní veletrh GaLaBau (16. 9. - 19. 9. 2020)

- Veletrhy v Berlíně budou i v roce 2020: Přehled virtuálních událostí a kreativních řešení

- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány!

- Seznamte se s veletrhy BIOFACH World

- IFA Berlín proběhne v novém formátu!

- ILA GOES DIGITAL!

- FRUIT LOGISTICA 2021 - nové perspektivy pro globální podnikání v oblasti čerstvé produkce

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- IT-TRANS v novém termínu 1. - 3. prosince 2020

- Veletrh URBIS Smart City Fair 2020 v září ukáže, jak reagovat na aktuální a budoucí problematiku samospráv

- Přípravy veletrhu WOODTEC probíhají standardně

- Přípravy MSV pokračují dle plánu. V říjnu se na brněnském výstavišti představí budoucnost průmyslu

- Poznamenejte si již dnes do Vašeho kalendáře termín příštího ročníku mezinárodního veletrhu bio potravin BIOFACH

- Veletrhy nejsou festival nebo fotbal

BAUTEC

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}