arteo_cz

DMEA virtual
Mezinárodní veletrh lodí Hamburg

BRAU BEVIALE 2020

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

Veletržní společnost Karlsruhe

Bazaar

zpět

BrauBeviale 2014: neobyčejný, kreativní, osobitý, od 11. do 13. listopadu v Norimberku

Publikováno: 26.3.2014 00:00

Autor: Norimberské veletrhy

BrauBeviale 2014: neobyčejný, kreativní, osobitý, od 11. do 13. listopadu v Norimberku

• Trendovní téma „Kreativní pivní kultura“
• Diskuse – demonstrace – degustace
• Pivní tradice v zemi vína – Itálii – a jinde


Chuťová rozmanitost, ušlechtilá piva, radost z experimentování – to všechno patří k nové kreativní pivní kultuře, která je – ne náhodou – trendovním tématem veletrhu BrauBeviale 2014. Na tomto letos nejdůležitějším veletrhu investičních celků pro výrobu nápojů se v době od 11. do 13. listopadu v Norimberku sejdou středně velké podniky i světoví hráči z celé Evropy a z různých koutů světa. Kolem 1 300 vystavovatelů bude prezentovat zhruba 33 000 odborným návštěvníkům bohatou nabídku surovin, technologií, logistiky a marketingových řešení. Všudypřítomná bude kreativní pivní kultura. Proč? Protože pivo je tady doma. Kolem trendovního tématu budou mít účastníci veletrhu celou řadu příležitosti k tomu, aby z dobrých rozhovorů udělali dobré obchody – počínaje cenou European Beer Star Award přes inspirativní odborné přednášky až po Craft Beer Lounge.

„Momentálně frčící trend řemeslně vyráběných piv, takzvaných craft beers, má svůj původ v USA“, vysvětluje Andrea Kalrait, vedoucí projektu BrauBeviale veletržní společnosti NürnbergMesse. Pro příklady ale nemusíme chodit tak daleko. Vždyť hned před branami Norimberka, ve Franckém Švýcarsku, je mnoho pivovarů, které již po staletí pěstují umění řemeslného vaření piva. „Proto se nabízí zaměřit se na letošním veletrhu BrauBeviale na trendovní téma ,kreativní pivní kultura´ a přenést toto celosvětové hnutí do rodné země piva“, říká Kalrait. Jako hlavní řečník slavnostního zahájení veletrhu BrauBeviale byl získán Jim Koch, americký specialista na pivo, který sám začínal s malými experimenty ve vlastní kuchyni. Dnes je zakladatelem a jednatelem společnosti Boston Beer Company, která vyrábí vyhlášené pivo Samuel Adams, a jako zasvěcenec může nejlépe informovat o celosvětovém vývoji kreativní pivní kultury.

Vývoj řemeslného vaření piva v USA
Začátkem 20. století v USA existovalo kolem 1 700 pivovarů. Díky mohutným, celostátně šířeným reklamním kampaním velkých koncernů ztratily malé pivovary postupně přízeň spotřebitelů a nakonec byly vytlačeny z trhu. V roce 1983 produkovalo pivo pro severoamerický trh už jenom šest velkých koncernů – převážně to byly lehké, mírně chmelené ležáky. Současně vznikala scéna domácího vaření piva. Cílem bylo přiblížit zase spotřebitelům chuťovou rozmanitost a tradici piva a vzbudit v nich chuť. Již přes 30 let přibývá malých a lokálních pivovarů, které se svými řemeslně vyrobenými pivními specialitami, craft beer, zpestřují pivní trh. Jejich počet stoupl z osmi pivovarů v roce 1980 na 537 v roce 1994 a více než 1 600 v roce 2010. Zatímco trh s pivem se obecně spíš zmenšuje, jde trh s pivem typu craft beer vesele nahoru. V roce 2011 činil tržní podíl craft beer v USA 9,1 procent – a má vzestupnou tendenci.

Tradice a inovace v Německu
V Německu je situace poněkud jiná, zdůrazňuje Dr. Werner Gloßner, hlavní jednatel sdružení Soukromé bavorské pivovary (Private Brauereien Bayern), odborného garanta veletrhu BrauBeviale: „Název craft beer u nás není zcela přiléhavý. V USA to byly nově založené řemeslné (craft) pivovary, které daly vznik trendu pivních specialit, aby se odlišily od piva průmyslových koncernů. U nás naproti tomu odjakživa byly malé a střední pivovary, které vařily a vaří řemeslně vyrobená piva.“ Trend craft beer směřující k pivům s výrazným charakterem a specialitám však Gloßner velmi vítá: „I staré, tradiční druhy jako Märzen nebo Zwickl tak dostanou individuálnější chuť a my tak získáváme stále více nových milovníků piva.“ Také mistr světa v pivním sommeliérství Oliver Wesseloh posuzuje situaci ve své domovské zemi pozitivně: „Jsme na velmi dobré cestě. Stále více gastronomů a maloobchodníků objevuje trend kreativní pivní kultury a poznává, že se člověk výrazně odliší od konkurence, když může svým zákazníkům nabídnout patřičnou rozmanitost piv. Propojení oboru výrazně stoupá.“

Trendovní téma „kreativní pivní kultura“ – protože pivo je u nás doma
Vzájemnou výměnu zkušeností mezi pivovarníky podporuje také sympozium o minipivovarnictví „European MicroBrew Symposium – Market, Trends and Technology“, které v den před zahájením BrauBeviale přinese cenné podněty a dobré nápady. Tuto oblíbenou vzdělávací akci pro jednatele, majitele, technické ředitele a sládky evropských minipivovarů a hostinských pivovarů, jakož i zástupce dodavatelského průmyslu pořádá již potřetí společnost NürnbergMesse ve spolupráci s Výzkumným a vzdělávacím ústavem pivovarnictví (VLB), Berlín. Na programu bude technika a technologie se zřetelem na minipivovarnictví, dalším tématem je vývoj trhu v segmentu řemeslného pivovarnictví v rámci Evropy. Konferenčním jazykem je angličtina. Během samotného veletrhu se stěžejnímu tématu bude věnovat také Fórum inspirace, inovace a výměna. Renomovaní mezinárodní přednášející přiblíží odborným návštěvníkům z řad technického a ekonomického managementu evropského nápojového průmyslu téma „Beer Culture“. Kdo by se pak ještě chtěl informovat pomocí konkrétních příkladů, může se vydat na etapovou stezku vystavovatelů k trendovnímu tématu „kreativní pivní kultura“ a dozvědět se z první ruky, jak mohou vypadat speciální řešení pro kreativní pivovarníky.

Řemeslně vařená piva v Evropě a jinde ve světě
V Evropě se minipivovarnictví ujalo především ve Skandinávii a zemích Beneluxu. V Dánsku v roce 2000 existovalo 19 pivovarů a o devět let později již 120. Znalci oboru proto na Dánsko pohlížejí jako na průkopnickou zemi Evropy, pokud jde o řemeslně vařená piva; mnoho německých várků putovalo na zkušenou do USA a na pivní festival do Kodaně. V poslední době se kreativní pivní kultura velmi pozitivně vyvíjí také v Itálii a její nejsevernější provincii Jižní Tyrolsko.

Itálie, země vína, země s velkou pivní tradicí? To je těžko představitelné, ale je to pravda. Itálie má dlouhou pivovarskou tradici, utvářenou mimo jiné vlivem blízkého Rakouska a pivovarů v severní Itálii. Donedávna však nabídka nebyla moc rozmanitá. Zato dnes Italové víc než kdy jindy experimentují s varnými metodami a skladováním v různých typech sudů. Luca Giaccone, italský expert na řemeslná piva a spoluvydavatel průvodce „Guida alle Birre d’Italia“ organizace Slow Food, říká: „V posledních letech se malá a celkem opomíjená scéna minipivovarů v Itálii razantně rozrostla a budí nesmírný zájem. Každá restaurace, která dbá na svoji pověst, dnes nabízí k italským specialitám správné pivo. Také v zahraničí má řemeslně vařené pivo z Itálie velmi dobrou pověst: Jsme hrdí na neustále rostoucí počet produktů, které jsou na mezinárodním trhu velmi žádané. Také přívlastek ,z Itálie´ zabírá a je výrazem kvality a požitku.“ Dnes je již v Itálii kolem 300 malých pivovarů, které nadšeně experimentují a zcela se upsaly řemeslně vařenému pivu – „birra artigianale“. V tomto směru nadále hraje klíčovou roli Jižní Tyrolsko: Již osm hostinských pivovarů vaří pivní speciály, z nichž se některé pyšní mezinárodním oceněním. Potenciál těchto charakteristických piv pro sebe objevil také specializovaný maloobchod. Jedním z jeho představitelů je Lukas Harpf, majitel rodinného podniku harpf se sídlem v Brunecku ve východním Tyrolsku. Intenzivně se zabývá řemeslně vyrobenými pivními specialitami z Itálie a jiných pivních zemí. „Pro mě je velmi důležité rozpomenout se na naše kořeny a náš řemeslný kumšt. Proto jako specializovaný prodejce nápojů podporuji pivní tradici a pivní kulturu Jižního Tyrolska, která se v posledních letech zase pomalu probouzí“, komentuje Harpf svoji filosofii a pozadí svého jednání.

European Beer Star Award – ochutnávat a volit favority
Řemeslně vařená piva nejen z Itálie, ale z celého světa se podrobují přísnému úsudku poroty soutěže European Beer Star Award, která má od roku 2004 svůj veletržní domov na BrauBeviale. V roce 2013 soutěžilo více 1 500 piv. Cena, která se zrodila z iniciativy Soukromých bavorských pivovarů (Private Brauereien Bayern), odborného garanta veletrhu, německého a evropského zastřešujícího svazu, se rychle ujala jako největší soutěž piv Evropy. Již tradičně mohou návštěvníci v první den veletrhu ochutnávat řemeslně vyrobená piva vyznamenaná zlatou medailí a volit své oblíbené – Consumers‘ Favourite 2014, které pak bude oceněno zlatem, stříbrem a bronzem. Po celou dobu veletrhu je navíc otevřena speciální degustační zóna pro trendy a speciality. „V návaznosti na trendovní téma jsme vytvořili prostor Craft Beer Lounge, v němž lze v příjemné atmosféře a za odborné instruktáže pivních sommeliérů ochutnávat vybrané pivní kreace“, raduje se Andrea Kalrait z nabídky pro žíznivé návštěvníky. „Takže dobrým rozhovorům a dobrým obchodům už nic nestojí v cestě.“

www.brau-beviale.de

verze pro tisk >

Další články:

- Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

- Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

- Velký zájem o BIOFACH 2021

- Veletrh DMEA 2020 v červnu: "DMEA sparks" - pro tentokrát jen online!

- Příští ročník mezinárodního veletrhu chlazení, klimatizace a tepelných čerpadel CHILLVENTA se uskuteční až v roce 2022.

- BUS2BUS – Restart autobusové branže v dubnu 2021 v Berlíně

- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány, podzimní sezónu zahájí mezinárodní veletrh GaLaBau (16. 9. - 19. 9. 2020)

- Veletrhy v Berlíně budou i v roce 2020: Přehled virtuálních událostí a kreativních řešení

- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány!

- Seznamte se s veletrhy BIOFACH World

- IFA Berlín proběhne v novém formátu!

- ILA GOES DIGITAL!

- FRUIT LOGISTICA 2021 - nové perspektivy pro globální podnikání v oblasti čerstvé produkce

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- IT-TRANS v novém termínu 1. - 3. prosince 2020

- Veletrh URBIS Smart City Fair 2020 v září ukáže, jak reagovat na aktuální a budoucí problematiku samospráv

- Přípravy veletrhu WOODTEC probíhají standardně

- Přípravy MSV pokračují dle plánu. V říjnu se na brněnském výstavišti představí budoucnost průmyslu

- Poznamenejte si již dnes do Vašeho kalendáře termín příštího ročníku mezinárodního veletrhu bio potravin BIOFACH

- Veletrhy nejsou festival nebo fotbal

BOOT&FUN

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}