![]() |
Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě! |
Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021 Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky. |
Veletrhy jsou ekonomický multiplikátor pro Brno a jihomoravský region
Publikováno: 17.2.2012 00:00
Autor: Veletrhy Brno, a.s.

Více než 90% Čechů vnímá Brno jako veletržní město. Po modernizaci výstaviště úspěšně obhajuje Brno svoje mezinárodní postavení veletržního města i ve střední Evropě. Veletržní marketing BVV přispívá k propagaci jihomoravské metropole jako destinace veletržní a kongresové turistiky. Dostává tak Brno do hledáčku zahraničních firem, které hodlají v Česku podnikat. Brno často navštíví zásluhou veletrhu jako první a mohou se zde usídlit. Jihomoravský kraj je v současnosti nejatraktivnější lokalitou pro výzkum a vývoj, průmyslové i logistické firmy.
Brněnské výstaviště představuje významný ekonomický multiplikátor. Pro jihomoravský region vytvářejí veletrhy pracovní příležitostí v oblasti služeb, řemesel, marketingu, spedice, pohostinství a hotelech. Podle odhadu je na činnost společnosti Veletrhy Brno navázáno sezónně okolo pěti až šesti tisíc pracovních míst v Brně a okolí. Vždyť téměř každý z Brna má nějakou pracovní zkušenost z výstaviště, minimálně ve svých studentských letech.
Necelý milion návštěvníků veletrhů nejsou jen návštěvníci z Brna, ale z převážné části se jedná o návštěvníky z celé republiky, Slovenska a dalších sousedních zemí. Tito zvyšují návštěvnost Brna a jihomoravského kraje. V průběhu roku 2011 navštívilo výstavní akce v areálu celkem 874 554 osob z 89 zemí.
Přínos z daňových odvodů firem přímo či nepřímo napojených na podnikání Veletrhů Brno je odhadován na téměř jednu miliardu korun. Podíl veletržních a s veletrhy spojených služeb lze odhadnout na cca 4% HDP regionální ekonomiky. Samotná modernizace výstaviště a výstavby městské infrastruktury kolem výstaviště představovala několik významných stavebních projektů, které se přispěly stavebnímu boomu města.
V roce 2011 byl veletržní areál místem konání 50 výstavních akcí pořádaných ve 28 termínech s celkovou dobou trvání 93 dní. Veletržních akcí na brněnském výstavišti se zúčastnilo celkem 7 885 firem, z toho 1 746 zahraničních z 50 zemí světa. Základním předpokladem zachování pozitivního vlivu na místní ekonomiku je další úspěšné konání zajímavých veletržních, firemních a kongresových akcí. Proto očekáváme synergii a podporu nejen ze strany místních správních institucí, ale i firemní sféry.

Další články:
- Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic
- Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021
- Veletrh DMEA 2020 v červnu: "DMEA sparks" - pro tentokrát jen online!
- BUS2BUS – Restart autobusové branže v dubnu 2021 v Berlíně
- Veletrhy v Berlíně budou i v roce 2020: Přehled virtuálních událostí a kreativních řešení
- Od září se v Norimberku opět otevřou veletržní brány!
- Seznamte se s veletrhy BIOFACH World
- IFA Berlín proběhne v novém formátu!
- FRUIT LOGISTICA 2021 - nové perspektivy pro globální podnikání v oblasti čerstvé produkce
- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!
- IT-TRANS v novém termínu 1. - 3. prosince 2020
- Přípravy veletrhu WOODTEC probíhají standardně
- Přípravy MSV pokračují dle plánu. V říjnu se na brněnském výstavišti představí budoucnost průmyslu

Copyright ©2009-2025: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU