urbis 2020

messe duesseldorf
R+T 2021

IFA

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

avf

Veletržní společnost Karlsruhe

zpět

Vivaness 2012: Vytrvalý růst u přírodní kosmetiky

Publikováno: 30.11.2011 00:00

Autor: Norimberské veletrhy

Vivaness 2012: Vytrvalý růst u přírodní kosmetiky

O novinkách a trendech se aktéři mezinárodní branže přírodní kosmetiky každoročně informují na veletržních stáncích a akcích kongresového programu veletrhu Vivaness. Příště to bude v době od 15. do 18. února 2012. BioFach, světový veletrh biovýrobků, a Vivaness, veletrh přírodní kosmetiky a wellness, v té době na norimberském výstavišti opět shromáždí kolem 2 500 vystavovatelů – z toho 200 se očekává na veletrhu Vivaness. Přibližně 44 000 dborných návštěvníků veletržního dua se v roce 2012 může těšit na partnerskou zemi roku, kterou je Indie!

Německý trh s přírodní kosmetikou kontinuálně roste. Po přírůstku 11 % a obratu ve výši 795 mil. EUR v roce 2010 odborníci nyní pro rok 2011 očekávají růst v jednociferném rozsahu – a to navzdory aktuální hospodářské situaci. Tím bude poprvé výrazně překročena hranice 800 mil. EUR. V rámci Evropy již obrat s přírodní kosmetikou dosáhl 1 mld. EUR. (Naturkosmetik Branchenreport 2010)

Také rozmanitost trhu “zelené“ kosmetiky neustále roste. Zákazníci najdou odpovídající produkty v téměř všech distribučních kanálech. Vstup velkých mezinárodních společností kosmetického průmyslu do tohoto segmentu dále přispívá k šíři a hloubce nabídky. Jeden z průvodních jevů aktuální situace na trhu: Hranice mezi certifikovanou přírodní kosmetikou a výrobky blízké přírodě jsou čím dál tím plynulejší (viz téma greenwashing). Spotřebitelé jsou čím dál kritičtější a požadují autentické, bezpečné a udržitelně vyráběné produkty. Internet a sociální sítě v dnešní době spotřebitelům v rostoucí míře slouží jako zdroj informací a základna pro výměnu zkušeností.


Přírodní kosmetika: Penetrace za čtyři roky stoupla o 50 %
Přírodní kosmetika oslovuje stále více zákazníků: Od roku 2006 do roku 2010 stoupl počet domácností kupujících pravou přírodní kosmetiku o 50 %, výrobky blízké přírodě ve stejném období posílily o 38 %, jak říká oborová expertka Elfriede Dambacher ze společnosti naturkosmetik konzepte (D). V nabídce převládají produktové palety průkopníků přírodní kosmetiky, ale také obchodní značky, hlavně značky drogistických řetězců. Nedávno však do tohoto segmentu začal více investovat i klasický kosmetický průmysl. Ovšem zdaleka ne všechny tyto nové výrobky nesou kontrolní známku kontrolované přírodní kosmetiky. Tento vývoj mění rozdělení trhu. V prvním pololetí roku 2011 posílila kosmetika blízká přírodě o 21 %. Také obchodní značky jsou nadále velmi žádané a zaznamenaly přírůstek 15 %. Míra růstu u certifikované přírodní kosmetiky se podle spotřebitelského průzkumu Consumer Panel společnosti pro průzkum trhu GfK a šetření skupiny IRI Symphony Group pohybuje mezi 5 % a 8 %.


Stabilní vývoj růstu v Evropě
V čele evropského žebříčku přírodní kosmetiky je Německo s obratem více než 800 mil. EUR a tržním podílem 6,2 %. Ve většině dalších evropských zemí podíl na celkovém trhu nepřekračuje 3 až 4 %. (Naturkosmetik Branchenreport 2010)

Nicméně trh je ve velkém pohybu. Spotřebitelé na celém světě si přejí bezpečné produkty péče o pleť. Mnoho německých průkopníků přírodní kosmetiky dodává také do sousedních evropských zemí. Tak například ve Skandinávii a Pobaltí je jen velmi málo výrobců kosmetiky, 90 % kosmetických výrobků se sem dováží. Ve třech pobaltských státech – Estonsku, Lotyšsku a na Litvě – silně stoupla poptávka: Litva během několika málo let předhonila svého velkého souseda Finsko, pokud se týká obratu s přírodní kosmetikou. A také výroba se činí: Přírodní kosmetika made in Lettland se těší čilé poptávce a vyváží se již do více než 20 států.
(Eurostat 2010)

Spotřebitelé chtějí autenticitu, transparentnost a udržitelnost
Další efekt naší informační a komunikační doby: Nedostatky v kvalitě a klamání spotřebitele velmi rychle vyplavou na povrch, praktikovat greenwashing už není tak jednoduché. Požaduje se transparentnost a udržitelnost. Spotřebitelé se před nákupem mnohem častěji informují. Zákazníci dávají přednost eticky nezávadným produktům, mají-li při nákupu na výběr. V aktuální studii o trendech skupiny Otto Group (D) udává 72 % dotázaných, že etická kritéria jako důstojné pracovní podmínky, sociální zodpovědnost, výroba ohleduplná k životnímu prostředí se staly nedílnou součástí jejich nákupního rozhodování. Důvěru spotřebitelů lze budovat na základě autenticity společnosti, firemní filosofie a historie produktu.

Vývoj na trhu s přírodní kosmetikou bude i v budoucnu napínavý. Nové produkty, koncepce a výrobce z celého světa bude prezentovat Vivaness, vůdčí veletrh přírodní kosmetiky a wellness, v době od 15. do 18. února 2012 na norimberském výstavišti, každoroční oborové události celosvětového biohnutí.

Všechny vystavovatele a jejich aktuální produktové informace najdete na:
www.ask-vivaness.de

Informace o vstupenkách na veletrh a o jednodenním zájezdu, který je pořádán v pátek 17.2.2012 z Prahy, Vám poskytne oficiální zastoupení veletrhu v ČR, společnost PROveletrhy s.r.o.

seitenbild_Viva_Nadoba.jpg

http://proveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

IFA Global Markets

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}