arteo_cz

InnoTrans new date
R+T 2021

GaLaBau 2020

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

Bazaar

BRAU BEVIALE 2020

zpět

Jak získat z účasti na veletrhu co nejvíce

Publikováno: 15.6.2011 00:00

Autor: EuroExpo

Jak získat z účasti na veletrhu co nejvíce

VELETRH JAKO OBCHODNÍ PŘÍLEŽITOST
Účast vaší firmy na veletrhu nemusí být přehlídkou ztraceného času a peněz. Stačí, když budete dodržovat zásady, kterými se řídí veletržní matadoři. Čeho se máte vyvarovat?

Má pro firmy smysl vystavovat na veletrhu, nebo jde o skomírající marketingovou metodu?

Názory se liší, faktem ale zůstává, že osobní setkání se zákazníky a konkurencí nemůže nic nahradit. Protože během ekonomické krize řada firem na účast na veletrzích rezignovala, lákali dosud někteří organizátoři vystavovatele zajímavými bonusy.
O rady, jak se na veletrh připravit a jak se na něm chovat, abyste z něj jako vystavovatelé získali co nejvíce, se podělili lidé s mnohaletými zkušenostmi z mnoha veletrhů v Česku i v cizině.

Před oslovením konkrétního organizátora si rozmyslete, jestli máte produkty, kterými můžete na veletrhu zaujmout potenciální zákazníky. Jestliže jste za poslední dobu nepřišli s novinkami, bude vaše expozice působit zastarale a návštěvníky odradí.

Jakmile si vyberete akci, na které chcete být vidět, zaregistrujte se dostatečně dlouho dopředu, abyste získali lepší cenu. „Většina organizátorů dnes praktikuje politiku dvojích cen – třeba půl roku před vlastním veletrhem bývá stanovena první uzávěrka přihlášek, do níž platí zvýhodněné ceny,“ říká Jan Novotný, předseda Společenstva organizátorů veletrhů a výstav v ČR (SOVA).

Při vyjednávání o ceně se také organizátora zeptejte, zda údaje o počtu návštěvníků a vystavovatelů na loňském ročníku jsou oficiální a auditované. „Informaci o proběhlém auditu může firma získat i při dotazu na naše společenstvo,“ říká Novotný.

Při navrhování podoby stánku nezapomeňte na dostatek jednacích prostor – svou funkci splní několik konferenčních stolků se židlemi rozmístěnými po ploše expozice. Na stánku také nesmí chybět místo pro hostesku, která má mít základní přehled o sortimentu firmy. Ta má zároveň přehled, který ze šéfů je připravený poskytnout návštěvníkům odborné informace a zprostředkuje setkání. „Poučili jsme se, že málo pracovníků nestihne ve špičkách obhospodařit procházející lidi, kteří prchnou, aniž by to pro firmu mělo nějaký efekt,“ říká Jan Štraus, majitel společnosti Speciální Medicínská Technologie specializující se na výrobu elektrochirurgických nástrojů.

Nemusíte přitom vystavovat velké množství prospektů a propagačních materiálů, doby „lovců prospektů“ už jsou podle odborníků pryč. „Místo prezentace produktů konečnému zákazníkovi se stále více věnujeme setkávání s významnými obchodními partnery,“ říká Vlastislav Bříza, generální ředitel výrobce psacích potřeb KOH-I-NOOR Hardtmuth, který se každoročně účastní největšího oborového veletrhu Paper World ve Frankfurtu nad Mohanem.
Jeho názor sdílí Jan Štraus, podle kterého návštěvníci dnes zbytečně neztrácí čas a jdou přímo za svým cílem, čímž bývá porovnat konkurenční nabídky či udělat obchod. Štraus také varuje před návštěvníky od asijské konkurence, kteří si zejména na zahraničních veletrzích drze pořizují podrobnou fotodokumentaci výrobků svých protihráčů. „Organizátoři dubajského veletrhu zdravotnické techniky ArabHealth raději loni fotografování ve výstavních halách úplně zakázali,“ říká Štraus.

Při opakované účasti na veletrhu je také důležité stálé místo stánku, kam už zákazníci znají cestu a nemusí se ptát či studovat plánek.
Při domlouvání prezentace vaší firmy na veletrhu můžete často využít i společný český národní stánek, který bývá hrazený z prostředků EU. Pečlivě si však ověřte, v které části výstaviště bude tento stánek umístěný. „Občas jsou tyto stánky umístěny do periferních prostor výstaviště, kde vás nikdo nenajde,“ varuje Jan Štraus.

Před začátkem veletrhu informujte personál stánku, co firma od akce očekává a jak k výsledku mají přispět. Všichni pracovníci na stánku musí mít visačku se jménem, aby nebyli vůči návštěvníkům Aby firma získala z účasti na akci co nejvíce, měli by její pracovníci být vybaveni bloky s předtištěnými dotazníky, do kterých po každém kontaktu s návštěvníkem zaznamenají základní obsah rozhovoru či dotazů, přiloží vizitku a ohodnotí, jestli je kontakt pro firmu do budoucna zajímavý a perspektivní. „Zapisovat informace by měli opravdu po každém kontaktu. Nelze spoléhat na to, že si večer na všechno vzpomenou a zapíšou,“ varuje Jan Novotný ze společenstva SOVA.

Při jednání s návštěvníky si také dejte pozor na sliby – vše, co kterýkoliv člen vašeho personálu návštěvníkovi slíbí, se musí splnit. „Jestliže jste slíbili, že se do čtrnácti dnů ozvete, nesmí to trvat ani o den déle. V opačném případě vám veletrh spíše uškodí,“ říká Novotný.

Nezapomeňte dát o účasti na veletrhu vědět Před prvním výjezdem na zahraniční veletrh se vyplatí zeptat se spřátelené konkurence na zvláštnosti, kterými je třeba se řídit pro zdárný výsledek akce. V arabských státech se například nedoporučuje pít či nabízet na stánku alkoholické nápoje. „Už fakt, že jste cítit koňakem, způsobí někdy úprk zájemce nenávratně pryč,“ říká Štraus.

Během akce se také vyplatí důkladně prozkoumat nabídku ostatních vystavovatelů. „Z průzkumů vyplývá, že více než třicet procent vystavovatelů uzavře na akci kontrakty mezi sebou. Dojednávají se tak třeba subdodávky,“ upozorňuje Novotný.

Vystavující firmy se také často soustředí pouze na účast na samotném veletrhu a opominou svůj stánek dostatečně propagovat. Samozřejmostí by měla být pozvánka na veletrh na firemních webových stránkách, kde se návštěvníci dozví, kde přesně expozici najdou a jaké novinky na ně čekají. O náklady na tiskovou inzerci se můžete často podělit s organizátorem akce, který ocení větší informovanost o jeho akci.
Vyplatí se také zaslat pozvánky klientům i partnerům poštou – mnozí organizátoři veletrhů vycházejí vystavovatelům vstříc volnými či výrazně zlevněnými vstupenkami. „Osvědčilo se nám zvát pár desítek potenciálních zákazníků a své stálé klienty v osobním mailu,“ říká Štraus.

NA CO DÁT POZOR
Co dělat na veletrhu

• zapojte vaše nejlepší odborníky
• pozvěte na stánek své zákazníky zapisujte si informace z rozhovorů
• dbejte na regionální odlišnosti pořadatelů

Co nedělat na veletrhu
• nenechte návštěvníky stánku čekat
• nespoléhejte se na sličné hostesky
• nepřehánějte to s nabídkou prospektů
• nedávejte návštěvníkům plané sliby

Autor: Jan Záluský, Hospodářské noviny
Převzato z Hospodářských novin, vydání dne 2. 6. 2011


jan.zalusky@economia.cz

verze pro tisk >

Další články:

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

FachPack

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}