arteo_cz

incheba - Pro zobrazení tohoto reklamního prvku potřebujete Flash Player

Buyers circle

Messe Stuttgart

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

Eunique  veletrh užitého umění a designu

VISION 2020

zpět

Rok 2010 byl rokem konsolidace - říká generální ředitel a.s. Veletrhy Brno

Publikováno: 25.2.2011 00:00

Autor: EuroExpo

Rok 2010 byl rokem konsolidace - říká generální ředitel a.s. Veletrhy Brno

Jiří Kuliš se v aktuálním rozhovoru vyjadřuje k několika velmi zajímavým tématům českého veletržního dění a zároveň hodnotí uplynulou veletržní sezónu na brněnském výstavišti.

Jak hodnotíte rok 2010 pod vaším vedením? Jaké zkušenosti a pocity máte z Vaší práce a jak hodnotíte výsledky společnosti?

Rok 2010 byl po všech stránkách rokem obtížným. Veletrhy prvního pololetí byly poznamenány hospodářkou recesí a i některými našimi „obchodně-politickými“ chybami z předchozího období. Rok 2010 byl pro BVV rokem konsolidace. Realizovali jsme řadu konsolidačních opatření, která již měla nebo budou mít pozitivní dopady v letošním roce. Naučili jsme se šetřit. Provedli jsme průběžnou „sametovou reorganizaci“ a řadu věcí děláme jinak a v několika případech i s jinými lidmi. Snížili jsme dále počet zaměstnanců. Získali jsme zdroje nových tržeb pro další roky. Přecházíme na elektronickou komunikaci a administrativu s vystavovateli a návštěvníky zavedením elektronické kanceláře vystavovatele a on-line registrace návštěvníků. Jen tento nový systém by měl přinést úspory nákladů v řádu téměř desítky milionů korun ročně. Hospodaříme sice se ztrátou, ale ta je podstatně nižší než byla ztráta plánovaná. Svůj podíl na lepším výsledku mají všichni zaměstnanci, již tím, že pochopili situaci a smířili se s menšími příjmy. Tím podstatně přispěli – kromě své běžné pracovní činnosti - ke zlepšení našeho finančního zdraví.

Jaké jsou priority BVV v letošním roce?

Naší prioritou je upevnění postavení BVV na trhu veletrhů střední Evropy a další zlepšení hospodaření firmy. Nesmíme se tvářit, že vše je v pořádku a vše se zlepší jen zásluhou růstu ekonomiky. Veletržní byznys je tvrdý byznys jako každý jiný. Budeme pokračovat v našem konsolidačním programu. Budeme hledat další úspory, další nové zdroje tržeb, další rezervy v nastavení našich procesů, organizace. Bylo by hezké hospodařit s černou nulou nebo černými čísly bez záporného znaménka. Nelze ovšem zapomenout, že naše hospodaření ovlivňují splátky závazků vůči bankám, které poskytly úvěr na výstavbu pavilonu P. Chceme být stále více uživatelsky přátelštější vůči našim zákazníkům - vystavovatelům a návštěvníkům. Jsem vděčen za každou kritiku. Ta mne vždy donutí k zamyšlení a změně našich zaužívaných postupů. Často si myslíme, že něco tak musí být, ale ono nemusí a může to být jinak.

Kdy očekáváte plné oživení Vašeho veletržního podnikání

Podle průzkumu UFI (Exhibition Industry Barometer) očekává většina veletržních správ v Evropě, že k plnému oživení dojde teprve v 1. čtvrtletí 2012. S tím plně souhlasím. Rok 2011 bude trošku radostnější než ty minulé, ale bude ještě stále obtížný, přestože firmy signalizují, že do marketingu, viditelnosti na trhu a tedy i do veletrhů hodlají investovat. Některé veletržní správy v Německu, včetně Messe Düsseldorf, a jinde oznámily již i v roce 2010 velmi dobré výsledky.

Jak se vám jeví veletrhy v Brně v kontextu s výstavami a veletrhy v ČR?

Sebevědomě říkám, že brněnské výstaviště nemá z hlediska srovnání mezinárodního standardu, logistiky, infrastruktury v Česku a Slovensku konkurenci. My koncipujeme převážnou většinu veletrhů jako mezinárodní odborné akce, jen menší část je určena pro širokou veřejnost. Veletrhy v Praze a ostatních městech mají regionální, místní význam a jsou převážně určeny pro veřejnost. To neznamená, že některé nejsou úspěšné a dobré.

Jak porovnáváte BVV v mezinárodním porovnání?

Veletrhy Brno jsou z hlediska velikosti výstaviště, struktury akcí a celkového obratu na podobné úrovni jako Lipsko, Poznaň, Vídeň. Tyto veletržní správy, výstaviště a veletrhy však jsou pouze našimi pomyslnými konkurenty, jelikož obsluhují jinou spádovou oblast, jiný trh, včetně blízké Vídně. Můžeme vedle sebe žít a nevadit si.

Jaký je váš názor na to, že se v některých místech konají veletrhy se stejnou nomenklaturou, dokonce někdy ve stejném termínu? Nepoškozuje to návštěvníky i vystavovatele?

Zřejmě narážíte na to, že BVV pořádá oficiální Motosalon v gesci dovozců motocyklů v Letňanech a Incheba pořádá ve stejném termínu dále Motocykl v Holešovících nebo že ABF vyhlásila protiakci Elektron vůči Ampéru, který se přestěhoval z řady dobrých důvodů do Brna. To se dá jen obtížně pochopit, vysvětlit a komentovat. Navíc tyto trucakce nabízejí účast za ekonomicky neudržitelných cenových podmínek. Je to velmi matoucí pro vystavovatele i návštěvníky. Tato situace ve svém důsledku poškozuje veletrhy jako médium a nás všechny jako veletržní organizátory. Kdyby mi řekl nějaký svaz, že na výstaviště do Brna již nepůjde, jako to bylo v případě Motocyklu, SDA a Holešovic, tak nás ani nenapadne pořádat jakoukoliv trucakci ve stejném termínu ani nikdy jindy.

Jaké byly vlastně ty dobré důvodu pro přesun Ampéru do Brna?

Jednoduchým dobrým důvodem je skutečnost, že Ampér se stal renomovanou mezinárodní akcí pro obor elektrotechniky a elektroniky a výstaviště v Praze Letňanech mu již neslušelo. Ampér se nemohl dále rozvíjet z hlediska mezinárodnosti a standardu služeb. Transfer Ampéru do Brna je možno považovat za největší událost veletržního průmyslu v Česku v letošním roce, byť dohoda o jeho přesunu byla podepsána loni. Úspěšné přestěhování Ampéru dokazuje výhody brněnského výstaviště a sílu akce Ampér. Toto rozhodnutí vyžadovalo i notnou dávku odvahy. Myslím, že Jiří Šviga, ředitel Terinvestu, by měl být za tento počin vyhlášen veletržní osobností roku, byť není členem SOVA ČR.

Co by podle Vás mohla dělat SOVA ČR? Nemá sice žádné pravomoci, ale z hlediska odborného snad přeci.

SOVA ČR má reprezentovat zájmy veletržního průmyslu, zejména vůči médiím, státu a hospodářským institucím, ovlivňovat legislativu, která může mít dopad na veletržní průmysl. To je její hlavní úloha. Veletržní průmysl v Česku není bohužel z hlediska jeho ekonomického významu plně doceněn a podporován. Jakási racionální koordinace mezi veletržními organizátory v rámci SOVA ČR je bohužel asi dost utopistická představa.

Jak si vedou BVV v mezinárodních organizacích, kterými jste členy?

BVV je jako člen koncernu Messe Düsseldorf nepřímým členem UFI a zakládajícím členem statistické unie Centrex. V rámci UFI a její „European Chapter“ jsme jako BVV/Centrex iniciovali založení podvýboru EU, který bude monitorovat a komentovat legislativu EU s dopadem na veletržní průmysl. Jako současný prezident Centrexu se snažím, aby Centrex byl „středoevropským UFI“, tj. aby byl mnohem více než pouhou statistickou unií s jednotnou metodikou statistických auditů. Centrex nyní zastupuje společné zájmy středoevropských veletržních správ v UFI. Aktivizace UFI vůči Evropské komisi byla naše iniciativa. V rámci Centrexu máme stejné problémy, máme si více co říci než s kýmkoliv jiným v rámci UFI.

Co očekáváte od letošních veletrhů? Mohou veletrhy pomoci oživení ekonomiky?

Očekávám návrat mnoha vystavovatelů, kteří v minulých dvou letech chyběli, očekávám, že se objeví nové tuzemské a zahraniční firmy, což signalizuje již teď například MSV. Někteří tradiční vystavovatelé avizují zvětšení účasti. Pokud firmy v době recese nelenily, vyvíjely a nyní mají co nabízet a ukazovat, na veletrhy půjdou. Musí jít. To dokazuje i přístup většiny automobilových značek k letošnímu Autosalonu v Brně, což byl v minulých dvou letech nejproblémovější obor. Problematický je stav stavebnictví, ale upřímně, „stavební žně“ z let 2002 – 2008 se asi do českého stavebnictví jen tak rychle nevrátí. I ve stavebnictví je ale stále hodně nového, objevují se nové přístupy ke stavění, nastupují nové technologie a materiály. Letošní stavební veletrh v Brně je v dobré kondici.
Ano, veletrhy jsou mocným médiem, které umí napomoci uvedení novinek na trh, vyhledání nových kontaktů, nových obchodních příležitostí a tím oživení a růstu ekonomiky. To je jejich hlavní poslání.

verze pro tisk >

Další články:

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

ILA goes digital

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}