![]() |
Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě! |
Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021 Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky. |
Trendy veletrhů se nám jeví dobře
Publikováno: 24.11.2009 00:00
Autor: EuroExpo

Říká před novou sezonou Ing. Daniel Vaverka, předseda představenstva Omnis Olomouc a.s.
Podle kalendáře na rok 2010 chystá Vaše společnost, Omnis a.s., řadu titulů v nových lokalitách. Bylo by naivní si myslet, že organizace veletrhů je záležitostí snadnou i v době prosperity. O to složitější je to pak v době ekonomické recese. Ptáme se tedy, jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci v době letošní ekonomické krize?
Trend se nám jeví dobře. Přestože začátek letošního roku byl poznamenán negativními mediálními předpověďmi, které znejistěly řadu firem, tak celkově dopadl rok 2009 velmi dobře. U řady veletrhů jsme zaznamenali dokonce nárůst, další stagnovaly či mírně klesly z vyšších úrovních dosažených v minulých letech, a jen ojediněle došlo k poklesu, který byl poznat – pro zajímavost byly to akce, nad kterými byl otazník již v minulých letech. Myslím si, že řada firem začátkem roku tzv. „zatáhla za brzdu“ v marketingu a omezila svoje aktivity. Pak ale firmy zjistily, že tzv. krize jen tak neskončí a že budou muset do podpory prodeje pořád investovat, jinak jejich místa zaujmou jiní. Do reklamy proto znovu začaly proudit peníze, jen možná jinými cestami než dříve.
Jaké změny se objevily v kalendáři na rok 2010?
V publikovaném kalendáři nemáme výraznější změny, nicméně máme rozpracováno několik nových projektů, s nimiž chceme přijít v průběhu roku. Máme strategii udržování dynamického portfolia výstav, tzn. průběžně slabší výstavy vyřazujeme a zařazujeme nové projekty, o nichž předpokládáme, že vzbudí zájem vystavovatelů a zejména návštěvníků.
Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i „unavené“ lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?
Je pravda, že obchodní centra svým způsobem vytlačila spotřebitelské veletrhy, které dříve měly i nákupní funkci. Nicméně když se podíváme na složení obchodníků v nákupních centrech, je to nepříliš velká skupina firem se zbožím vyšší cenové i kvalitativní úrovně. Vedle toho však existuje řada firem, které nejsou velké, nejsou schopny produkovat či prodávat takové objemy, které by unesly vysoké náklady spojené s prodejem v obchodním centru. Existuje řada drobných obchodníků a výrobců se zajímavým sortimentem, a pro ty může být spotřebitelský veletrh vhodným obchodním kanálem, zvláště pokud jej doplní e-shopem pro váhající zákazníky. Víme, že návštěvníci se velmi zajímají o každou novinku a oceňují možnost seznámit se nebo i nakoupit výrobky, které v obchodních centrech nedostanou.
Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavu?
Nejdříve existovala jenom novinová inzerce. Pak postupně přibyl rozhlas, televize, internet – a všechna tato média existují a živí se vedle sebe. Proto nemám o budoucnost veletrhů obavu, je to jeden z mála prostředků, jak komunikovat se zákazníky osobně, tedy nejúčinněji. Říkáme firmám, které oslovujeme s nabídkou účasti na veletrzích – vybočte z celoroční reklamní rutiny neosobních inzerátů a rozhlasových spotů. Pokud oslovíte na veletrhu zájemce osobně, zpravidla získáte konkurenční výhodu a návštěvník se vám později vrátí jako zákazník, dá vám přednost před firmami, které jen inzerují.

Další články:
- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!
- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži
- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži
- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE
- Česká účast v Lyonu s podporou MPO
- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu
- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly
- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014
- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014
- České firmy se představují na EUROSATORY 2014
- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž
- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku
- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů
- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

Copyright ©2009-2025: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU