arteo_cz

AFL new date
Mezinárodní veletrh lodí Hamburg

Warning: Division by zero in /home/httpd/html/id/euroexpo/lib/incl-reklama2.php on line 218

Lasys 2020

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

U.T.SEC

On-line prodej vstupenek

zpět

Půjde o sílu pořadatelů najít nové efektivní směry

Publikováno: 12.8.2009 00:00

Autor: EuroExpo

Půjde o sílu pořadatelů najít nové efektivní směry

Jak si stojí veletrhy a výstavy v době krize? Musíme se bát o jejich budoucnost? To jsou dvě z několika otázek, které jsme položili představitelům veletržních správ.
První se ozvala Monika Hrubalová, obchodní ředitelka M.I.P. Group, a.s. Tady jsou její odpovědi:

Jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci za 1. pololetí v době ekonomické krize?

Ekonomická krize zasáhla takřka všechny obory českého průmyslu i služeb. Bylo by tedy nenormální, kdyby jakýkoli veletrh nepocítil tento fakt. Veletrhy a výstavy jsou takovým lakmusovým papírkem nejenom spokojenosti s pořadatelem, úrovní příchozích návštěvníků, naplnění stanovených cílů, ale hlavně ekonomickou prosperitou oboru.
M.I.P. Group na jaře letošního roku organizovala 2 výstavní projekty: výstavu nových možností bydlení a veletrh reklamních služeb. První byla velice úzce spjatá s ekonomickou realitou developerského trhu a příprava byla úměrně náročná této situaci. I když oproti loňsku byla výstava o 400 metrů čtverečných menší než loni, podařilo se nám mít na ní hlavní hráče na českém developerském trhu, jakými jsou společnosti: Skanska, Geosan Development, Finep, Central Group, Ekospol, Impact – Corti, nebo finanční společnosti typu Komerční banka, Modrá Pyramida, Raiffeisen Stavební spořitelna, Sofia Finance a další.
Druhý veletrh Reklama, Polygraf byl i díky opožděné akvizici z důvodu požáru pražského Výstaviště a také kvůli ekonomické recesi těchto oborů o něco menší ve srovnání s nejúspěšnějším rokem 2008 (tedy o 23% čisté výstavní plochy). Ve svých konečných hodnotách (počtu vystavovatelů, obsazené výstavní ploše) se dostal na úroveň roku 2005. I tak se ale podařilo udržet vysokou úroveň tohoto veletrhu, co řada odborných návštěvníků a hostů ocenila.

Veletrhy jsou marketingovým produktem posilujícím značku. Myslíte si, že se na tom změní něco podstatného?

Rozdílnost firem na trhu (jejich zaměření, produkty, velikost a cílové skupiny) znamená, že každá firma bude mít zcela jiné důvody účasti na veletrhu a také cíle, které tam budou chtít dosáhnout. Navíc každý subjekt sleduje většinou několik cílů, které mu účast na veletrhu má přinést. Celkově můžeme tyto důvody shrnout do několika bodů: vytvoření přehledu o firmách na trhu; srovnání konkurenčních produktů; vytvoření prostředí vhodného ke sjednávání obchodů; oslovení lobbyistických skupin daného oboru sledování trendů na trhu a vývoje ekonomiky; budování image firmy; navázání a upevnění kontaktů; podpora prodeje a získávání a předávání informací.
Také veletrhy jsou z marketingového pohledu některými autory řazeny do skupiny nástrojů „podpory prodeje“. Právě tento efekt je nejžádanější a bohužel jeho míra je nejobtížněji prokazatelná. To, že prezentace firmy na veletrhu podporuje prodej jejích produktů, vyplývá už z podstaty tohoto typu akcí. Tam, kde se prezentují produkty (služby či výrobky), kde je přítomen prodávající a kupující, kde je připraven prostor a podklady pro sjednání obchodu, kde je cílem účasti obou stran obchod, což prostředí veletrhů přesně splňuje, pak automaticky vyplývá, že veletrh přímo prodej podporuje.
I z výzkumu našeho veletrhu Reklama vyplývá, že stoupá každoročně zájem o navázání obchodních kontaktů oproti dalším cílům, které se upozaďují, nebo jim není v současnosti přisuzována taková důležitost jako v minulosti. Tak například vystavovatel Reklama 2009 měl za hlavní cíl účasti v 62% (rok 2008 – 52%, rok 2007-46%, rok 2006-40%, rok 2005-51%) - navázání nových obchodních kontaktů, a jenom pro 18% vystavovatelů (rok 2008 – 24%, rok 2007 – 24%, rok 2006 – 26%, rok 2005 – 23%) pak obecná prezentace firmy.

Myslíte si, že se změní charakter a obsah i velkých veletrhů (MSV či Mezinárodní stavební veletrh Brno či Aquatherm, FOR ARCH apod.)?

Myslím, že to bude individuální. Neznám záměry pořadatelů těchto veletrhů, ale určitě úplně stejně, jako další menší akce, budou bojovat s odlivem některých klíčových firem, jednoduše proto, že firmy více šetří. Důležité bude zachovat i při klesající tendenci kvalitu akce, doplnit ji o další nadstavbové prvky – zajímavé pro návštěvníka, uchovat jméno a značku pro další období.
Ze stávajících propadů v oblasti investic do reklamy mají problémy všichni pořadatelé výstavních akcí. Jak tomu zabránit, nebo uchovat ty dobré výstavní projekty? To si určitě klade každý, kdo v tomto oboru pracuje.
Recept neexistuje, jediné co je důležité - je přežít toto období a uchovat tradici výstavní akce. Či už se tak bude dít spojením s dalšími výstavními projekty, nebo zmenšením výstavní plochy, případně doplněním veletrhu o další nekomerční projekty (doprovodné programy, soutěže, prezentace…).
Už tolikrát jsem psala, že výstavní trh monitoruje ekonomickou situaci oboru. Takže se asi nedá předpokládat, že obor, který je v úpadku, nebo stagnaci bude mít úžasný a velký veletrh. Je také potřeba, aby se i odborná veřejnost včetně novinářů s tímto novým faktem sžila. To že tento rok nebudeme „trhat“ rekordy je asi všem jasné. Snad každá výstavní akce bude stávající situací poznamenána. Některé se již dnes ruší, nebo přesouvají, případně propojují – kvůli lepší síle oslovit cílové skupiny návštěvníků.

Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i „unavené“ lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?

To si nemyslím, budoucnost vidím spíše v odborných veletrzích, spotřebitelské výstavy a veletrhy budou žít ruka v ruce s realitou trhu a konkurencí – co obchodní centra a velké obchodní domy (v některých případech) již dnes jsou. Nicméně spotřebitelské veletrhy budou sloužit těm menším, méně zavedeným nebo novým firmám – pro prezentaci na trhu a získávání si svých nových zákazníků. I pro návštěvníka je zajímavé takovéto nové výrobky, produkty a služby najít (v případě, že ho stávající nabídka neoslovuje, chce získat stejně kvalitní, ale levnější výrobek s veletržní slevou, nebo je patriot a chce podpořit české výrobce).

Myslíte si, že krize veletrhy a výstavy „pročistí“, že některé, např. menší výstavy a veletrhy zaniknou?

Určitě to se již dnes děje a rok 2010 bude podle mého názoru zlomový. Jak jsem již někde psala, pro mě bude úspěchem, když se koncem roku 2010 odrazíme ode dna.

Chystáte v souvislosti s krizí nějaké korektury podzimních veletrhů či v příštím roce?

Podzimní akce uskutečníme, i když v menším rozsahu a na příští rok plánujeme několik změn, o kterých budeme včas informovat, nicméně nepočítáme se zrušením některé z výstavních nebo kongresových aktivit.

Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavu?

Co takhle říci pořadatelů? Myslím, že se bude jednat hlavně o sílu pořadatele najít nové efektivní směry, doplňující aktivity a samozřejmě zachování tradice značky – to v každém případě. Ano, myslím, že některé výstavní firmy (stavěčské ale i pořadatelské) bohužel stávající a trvající ekonomický pokles neustojí.
Ráda bych se mýlila a budu potěšena, když tuto negativní prognózu budu moci korigovat.

verze pro tisk >

Další články:

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

FL

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}