arteo_cz

LASYS 2020
messe duesseldorf

InnoTrans

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Jedinečný koncert legendární rockové skupiny Olympic

Olympic zahrají v Letňanech poprvé v nové sestavě!

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Staňte se součástí světa přírodní kosmetiky na veletrhu VIVANESS 2021

Informujte mezinárodní branži přírodní kosmetiky o Vašich produktech a novinkách na nejdůležitějším setkání oboru a získejte cenné kontakty na mezinárodní obchodníky a odborníky.

Velký zájem o BIOFACH 2021

Velký zájem o BIOFACH 2021

Zájem českých firem o prezentaci na veletrhu BIOFACH (17. - 20. 2. 2021, Norimberk, Německo) je obrovský. Také v roce 2021 nebude na veletrhu BIOFACH chybět český národní stánek zastřešený Ministerstv ...

Veletržní společnost Karlsruhe

ISX

zpět

Osobnost veletržního průmyslu

Publikováno: 16.6.2009 00:00

Autor: EuroExpo

Vyhlášení osobnosti roku. Zleva: Dušan Pavlů, Zdeněk Štefka (ředitel společnosti Výstaviště Flora Olomouc), Jan Novotný (předseda předsednictva SOVA ČR)

Doc. PhDr. Dušana Pavlů, CSc., letošní osobnost veletržního průmyslu, není třeba nikomu z veletržního průmyslu široce představovat. Je jednatelem a ředitelem agentury AMASIA EXPO, která se věnuje analýzám efektivnosti veletržních a výstavních akcí, celkovým trendovým studiím fair industry v ČR a je auditorem veletrhů a výstav v České a Slovenské republice. Je autorem řady článků v odborném tisku, včetně Euroveletrhů, přednáší o veletržním průmyslu na vysokých školách.

Máte ze svého ocenění radost? Co pro vás znamená?
Není v životě lidském zase tak moc okamžiků, kdy si můžeme uvědomit, že určitá životní etapa má svůj postupový mezník za sebou a je třeba si říci jak dál. Myslím tím třebas maturitu, promoce, svatbu, narození dětí a pracovní ocenění takového typu, jakého se mi dostalo právě 2. dubna na Společenském večeru SOVA. Radost mám samozřejmě velkou, protože si velmi vážím toho, že toto grémium lidí, kteří určují tvar, velikost, směřování, výsledky a trendy celého našeho veletržního průmyslu uznalo za správné ocenit moji dosavadní práci.
Věnuji se veletržní a výstavní tématice od roku 1971, kdy jsem začal publikovat po skončení fakulty sociálních věd a publicistiky. Zpočátku jsem recenzoval veletržní a výstavní expozice, postupně jsem se osměloval a začal psát scénáře veletržních expozic pro různé firmy, SČVU mne v polovině 80. let jmenoval do své komise užité grafiky, kde jsme spolu se scenáristy zvučných jmen, jako byl Václav Větvička, Karel Hájek, a grafiky Josefem Flejšarem, Jaroslavem Fišerem a hlavně nezapomenutelným architektem Josefem Hrubým posuzovali libreta a scénáře, spolu s grafickými návrhy a architektonickými řešeními. Výtečná škola to byla.
Byla výtečná také proto, že mi kolektivní duch celé komise Fondu dával hodně podnětů pro nastavení úrovně kritického myšlení, pro správnost hodnotitelských postojů, podněty pro úvahy o charakteru, poslání, společenském významu veletržní a výstavní tvorby. A byl jsem rád, že se potvrzovala východiska a hodnocení, která jsem formuloval již v roce 1988 ve své knize Výstavy a veletrhy, kterou vydal: Merkur.
V roce 1995 jsem založil agenturu pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav AMASIA EXPO, která byla průkopníkem objektivizace prezentovaných výsledných dat o dosažených veletržních výkonech. Vzápětí po založení, v roce 1996 jsme pro BVV auditovali první veletrhy. Průkopníkem celého systému auditovaní byla tehdejší SOVA při BVV, jejíž tehdejší předseda ing. J. Hažmuka velmi intenzivně celou myšlenku auditingu prosazoval. A podařilo se – dnes audituje AMASIA EXPO a BDO CZ více než polovinu všech veletržních a výstavních titulů v ČR.
Takže chápu toto významné ocenění také jako hodnocení mé celé veletržní dosavadní práce. Když jsem se díval do svých záznamů, zjistil jsem, že jsem publikoval přes 150 různých poznámek, odborných studií, výzkumných zpráv a článků s veletržní tematikou, auditoval zhruba 1200 veletrhů a výstav v ČR a SR.

Soustřeďují se vám v ruce všechna data veletržního průmyslu. Jak vnímáte aktuálně situaci z pohledu současného stavu ekonomiky a financí?
Soudím, že obecně se zatím žádná velká krize v našem středoevropském českém prostoru nekoná, i když určité symptomy vývoje, který není příliš optimistický, zde jsou. Mění se struktura a zaměření některých našich veletrhů, mění se skladba vystavovatelů atd. Co je v současné době podstatné, a co krize jen urychlila, je míra pochopení základního faktu dynamiky komunikačních změn: zásadně se – zejména po nástupu internetu a všeobecné komputerizace našeho života – změnilo konkurenční komunikační prostředí. Některé veletržní organizace zatím podle mého soudu totiž stále ještě nedostatečně reflektují skutečnost, že za branou veletržního areálu je skutečná informační džungle, z níž vyjde jako vítěz ten, kdo bude nejvíce viděn a slyšen v těch správných cílových skupinách. Tedy ten, kdo připraví nejlepší informační produkty a dokáže je na informačním trhu nejlépe komunikovat. Rád bych se vrátil ke své oblíbené tezi, že je třeba na veletrh a výstavu nahlížet jako na multimediální informační zdroj, a ne jako na produkt, jehož efektivnost spočívá v objemu prodaných metrů výstavní plochy. To jistě také, ale nejen to.To je pouhé východisko, ale výsledný produkt je po výtce komunikační povahy. Proto také manažeři veletrhů a výstav musejí být podstatně aktivnějšími editory veletržního multimédia, než jsou dosud.

Jaké jsou možnosti přípravy studentů pro obor veletržního průmyslu na vysokých školách?
Myslím si, že poměrně značné. Různé vysoké školy v různé míře, v souladu se svým pedagogickým a vědecko výzkumným profilem, v různé míře podrobnosti, komplexnosti a systematičnosti prezentují marketingovou komunikační tématiku. Umělecké vysoké školy se přirozeně více soustřeďují na formu, tvar veletržního komunikátu, školy ekonomické profilace na propojení komerčních zájmů výrobců a obchodníků s nabídkovými aktivitami, školy s komunikačním zaměřením pak více na obsahovou přípravu veletržního komunikátu a celkové, komplexní a synergické uchopení daného tématu v jednotě vystavovatele, organizátora a cílové návštěvnické skupiny, na symbiózu vlastní veletržní prezentace, doprovodného programu a propagace akce.
Učil jsem tématiku veletrhů a výstav na Fakultě multimediální komunikace na UTB ve Zlíně z hlediska organizátora i kreativity zpracování tématu, obdobně na Škoda Auto – Vysoké škole v Mladé Boleslavi. Na Fakultě užitého umění UJEP v Ústí nad Labem naopak v roli organizátora akce, na Vysoké škole finanční a správní z hlediska komplexní komunikační profilace veletržního titulu, stejně přistupuji k výuce také na Fakultě masmedií Bratislavské vysoké školy práva.
Co je na veletržní a výstavní akci právě tím nejlákavějším, je možnost ovlivňovat komplexnost a synergičnost jednotlivých prvků, z nichž se skládá poměrně složitý celek veletržního multimediálního vystoupení. Pro studenty je nejlákavější právě možnost vymýšlet formy a aktivity, jejichž prostřednictvím se dá co nejefektivněji komunikovat hlavní veletržní myšlenka. To pochopitelně těší i mne, takže se studenty, které predestinuji do různých rolí – za organizátora, dodavatelskou agenturu, šéfa marketingu – zpracováváme na konkrétní zadní např. libreto účasti firmy na konkrétní, reálný veletrh, tvoříme komplexní propagační plán akce, který musí vyhovovat určeným komunikačním a komerčním cílům, vymýšlíme nejpřesvědčivější formy doprovodných programů s jasně stanoveným cílem maximální aktivizace návštěvníka. Doufám, že mi tato hravost ještě dlouho vydrží…

verze pro tisk >

Další články:

- ASIA FRUIT LOGISTICA proběhne v novém termínu!

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

avf

Copyright ©2009-2024: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Babice 38, 251 68 Kamenice
tel.: 604 759 978
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}